همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر این‌که در هر حال مذاکره‌کنندگان ما پیروز مذاکرات هستند، اظهار کرد: چنانچه به نتایج مورد نظر خود در مذاکرات دست یابیم، پیروز می‌شویم و در صورت عدم دستیابی به توافق نیز مقاومت ملت خود را جشن خواهیم گرفت.

حسن فیروزآبادی

به گزارش ایسنا، سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی که صهیونیست‌ها دل به تحرکات خونریزانه داعش برای هوس شیطانی‌شان که گسترش اسرائیل از نیل تا فرات است بسته‌اند، ملت ایران و مسلمانان جهان برای محو شدن اسرائیل از روی زمین که آرمان امام خمینی (ره) بود، یکپارچه به صحنه آمده‌اند.

وی در ارزیابی از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با اشاره به روند پیگیری مذاکرات اظهار کرد: ما از روز اولی که مذاکره با گروه 1+5 را آغاز کردیم آمریکا را می‌شناختیم و همچنین امام خمینی (ره) آمریکا را به ما معرفی کرده بود که آمریکا شیطان بزرگ و استکبار جهانی است و مشخص است که با اسلام ناب کنار نمی‌آید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: آنها منافع ملت قهرمان ایران که در همه صحنه‌ها، انقلابی بودن خود را نشان داده‌اند درک نمی‌کنند. از همین باب بود که مقام معظم رهبری از ابتدا فرمودند که به آمریکا و مذاکرات خوشبین نیستند. اما دولت و وزیر امور خارجه که فردی باهوش، زیرک و جهان شناس است معتقد بودند که می‌توانند در صحنه‌های جهانی فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند که در آن به دنیا نشان دهند که انقلاب اسلامی و ملت ایران صلح طلب و اهل مذاکره و منطق هستند.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: با این شرایط مذاکرات آغاز شد و ادامه یافت. روز به روز آمریکایی‌ها با وجود این‌که گاهی حیله‌هایی برای نزدیک کردن خود به نتایج نشان دادند اما همواره و هرگاه که مذاکرات در حال نزدیک شدن به پایان خود بود آنها سنگ‌های عظیم‌تری بر سر راه توافق انداختند.

وی با تأکید بر این‌که تیم مذاکره کننده ما همانند رزمندگان در شب عملیات هستند، اظهار کرد: آنها مجاهدند و راه رزمندگان اسلام و ملت انقلابی را می‌روند. آنها تا آخر باید بر خط قرمزهای مقام معظم رهبری ایران مقاومت و بر گرفتن حق ملت ایران در مذاکرات پافشاری نمایند.

فیروزآبادی در ادامه با ضرورت حمایت از تیم مذاکره کننده فارغ از نتایج مذاکرات،‌گفت: امام حسین (ع) فرموده‌اند چنانچه جنگی را با یزید و کسانی که اسلام را با پوستین وارونه پوشیده‌اند آغاز کنیم، انتهای آن یا شهادت ماست یا پیروزی ما.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بنابراین در مذاکرات نیز شرایط به همین صورت است و ما یا به نتایجی که ملت ایران می‌خواهد با رعایت خطوط قرمزی که رهبری تعیین کرده‌اند دست می‌یابیم و پیروز می‌شویم یا در صورت عدم دسترسی به توافق پیروزی مقاومت ملت ایران را جشن خواهیم گرفت. در هر حال مذاکره کنندگان ما پیروز صحنه‌اند و ملت ایران با آغوش گرم آنها را مورد استقبال خود قرار می‌دهد.

فیروزآبادی در پایان در مورد ادعای اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله نظامی به ایران در صورت دستیابی به توافق با تأکید بر این‌که رژیم صهیونیستی برای تأمین امنیت خیابان‌های خود نیز ناتوان است، اظهار کرد: همان‌ طور که قبلاً نیز گفته‌ایم اگر اسرائیل تجاوزی علیه کشورمان انجام دهد کل اسرائیل را شخم خواهیم زد.

کد خبر 300631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha