دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

سارق جیب‌بر که تا حالا ۲۱ بار از سوی پلیس دستگیر شده و به زندان افتاده است وقتی قصد خالی کردن جیب آخرین طعمه‌اش را داشت، دستش داخل جیب گیر کرد و او را به دام انداخت.

متهم

اين ماجرا بعد‌از‌ظهر 4تيرماه در ايستگاه بي‌آرتي ميدان گمرك در تهران رخ داد. آن روز وقتي اتوبوس به ايستگاه رسيد، مسافر جواني متوجه شد كه مسافر بغل‌دستي‌اش قصد سرقت محتويات جيب او را دارد و همان لحظه شروع به سر و صدا كرد و با كمك بقيه مسافران، جوان سارق را به دام انداخت. با گزارش ماجرا به پليس، تيمي از مأموران راهي ايستگاه شدند و سارق جيب‌بر را بازداشت كردند. همزمان مسافري كه باعث دستگيري او شده بود به مأموران گفت:

اتوبوس تازه به ايستگاه رسيده بود كه متوجه شدم شخصي كه در كنار من ايستاده دست خود را در داخل جيب من كرده اما به‌علتي نامشخص قادر به بيرون آوردن آن نيست. همان لحظه شروع به سر و صدا كردم و مانع از پياده شدن او شدم و با كمك بقيه مسافران او را به دام انداختيم و بعد منتظر رسيدن مأموران مانديم.

اظهارات مرد جوان در حالي بيان مي‌شد كه سارق دستگير شده مدعي بود كه بي‌گناه است. او كه خود را عليرضا معرفي كرده بود به مأموران گفت: در داخل اتوبوس در حال چرت زدن بودم كه روي شاكي افتادم و به همين دليل ايشان مدعي است كه بنده جيب‌بر هستم.

اما در ادامه تحقيقات و با انتقال متهم به اداره آگاهي مشخص شد كه وي دروغ مي‌گويد و اسمش يارمراد است كه از مجرمين سابقه‌دار در زمينه جيب‌بري به شمار مي‌رود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او از سال1379 تاكنون 21بار به اتهام جرايم مختلف دستگير شده كه 8 فقره آن مربوط به جيب‌بري است. همچنين در بازرسي بدني او 2عدد كارت عابر بانك به‌دست آمد كه مشخص شد وي آنها را به شيوه جيب‌بري از طعمه‌هايش سرقت كرده است. يارمراد كه چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت در ادامه تحقيقات به ده‌ها جيب‌بري به‌ويژه سرقت گوشي تلفن همراه اعتراف كرد و مدعي شد كه براي تأمين هزينه خريد مواد‌مخدر دست به سرقت مي‌زده است.

سرگرد قباد برجي، سرپرست پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتكاب جرايم مختلف به‌ويژه سرقت به شيوه جيب‌بري و اعتراف صريح متهم به ده‌ها فقره سرقت در خطوط اتوبوس‌هاي BRT، قاضي پرونده مجوز انتشار عكس او را در روزنامه‌ها صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه هشتم آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 300320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha