یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

سارق چند ملیتی پس از هک اطلاعات حساب ده‌ها اصفهانی به مشهد گریخت اما هنگام سرقت از حساب طعمه‌هایش دستگیر شد.

سارق

چند روز پيش مأموران كلانتري آبكوه مشهد مردي را دستگير كردند كه همراهش تعداد زيادي كارت عابربانك و يك كارت پايان خدمت جعلي داشت. زماني كه ماموران به بازجويي از او پرداختند، وي منكر هرگونه جرمي شد و گفت كه بي‌گناه است. ماموران كلانتري براي كشف راز اين مرد از پليس فتا كمك خواستند و تيمي از متخصصان به دستور سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتا خراسان رضوي راهي كلانتري شدند. آنها در بررسي كارت‌هاي عابربانكي متوجه شدند كه تمامي اين كارت‌ها جعلي هستند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين كارت‌ها با شگرد اسكيمينگ جعل شده‌‌اند. به اين معني كه متهم ابتدا با استفاده از اسكيمر اقدام به كپي كردن اطلاعات كارت عابربانك طعمه‌هايش كرده و سپس اين اطلاعات را روي كارت‌هاي خام كپي كرده و به اين ترتيب توانسته كارتي شبيه كارت طعمه‌اش جعل و از اين طريق حساب او را خالي كند. با مشخص شدن اين موضوع تحقيقات از متهم آغاز شد و در ادامه بررسي‌ها مشخص شد كه وي مجرمي سابقه‌دار است كه تا پيش از اين 7بار به جرم كلاهبرداري و شرب خمر دستگير و راهي زندان شده است. مأموران همچنين متوجه شدند اين مرد 39ساله كه ليسانس مكانيك دارد، علاوه بر ايران داراي تابعيت 3كشور انگليس، تركيه و گرجستان نيز هست و بارها به اين كشورها رفت‌وآمد داشته است. با اين حال هنوز مشخص نبود كه وي چطور توانسته به اطلاعات حساب عابربانك طعمه‌هايش دست پيدا كند. در چنين شرايطي تحقيقات از اين مرد ادامه يافت تا اينكه او لب به اعتراف گشود و پرده از راز كلاهبرداري‌هايش برداشت. او گفت: مدتي قبل در اصفهان با مردي به نام محمد آشنا شدم. او يك دستگاه اسكيمر و تعداد زيادي كارت عابربانك خام در اختيارم قرار داد و گفت كه مي‌توانم با اين تجهيزات، اطلاعات عابربانك افراد را هك و موجودي حسابشان را سرقت كنم. پس از آن دست به‌كار شدم و با راه‌اندازي فروشگاه لوازم آرايشي و بهداشتي در پاساژي در اصفهان كارم را شروع كردم.

متهم ادامه داد: اسكيمر را روي دستگاه پز مغازه نصب كردم. هر مشتري كه كارت مي‌كشيد، اسكيمر اطلاعات كارت او را كپي مي‌كرد. رمز را هم خودم از مشتري مي‌پرسيدم و گوشه‌اي يادداشت مي‌كردم. پس از مدتي، درحالي‌كه اطلاعات كارت 137 مشتري را به‌دست آورده بودم، مغازه را تعطيل كردم. سپس اين اطلاعات را روي كارت‌هاي خام كپي كردم و كارتي مشابه كارت طعمه‌هايم تهيه كردم. بعد از آن از اصفهان راهي مشهد شدم و با ورود به صرافي‌ها، شروع به خالي كردن حساب طعمه‌هايم كردم. من در مدت كوتاهي با استفاده از كارت‌هاي جعلي حدود 360ميليون تومان ارز خريدم و قصد داشتم از همه 137 كارت جعلي كه تهيه كرده بودم استفاده كنم كه دستگير شدم.

با اظهارات اين مرد براي او قرار قانوني صادر شد و تحقيقات براي شناسايي تمامي شاكيان آغاز شده است. در همين حال سردار بهمن اميري مقدم، رئيس پليس خراسان رضوي با هشدار به شهروندان گفت: بهترين راه براي درامان ماندن از دام دزدان اسكيمري اين است كه هرگز رمز كارت عابربانكتان را به فروشنده نگوييد و خودتان آن را وارد كنيد و همچنين سعي كنيد به‌صورت دوره‌اي رمز‌تان را تغيير دهيد.

کد خبر 346051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha