یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عمو و برادرزاده‌ که برای تفریح و هیجان دست به اخاذی از اتباع افغان‌ می‌زدند دستگیر شدند

سارق

چندي پيش دو مرد جوان كه عمو و برادرزاده بودند و با پوشيدن لباس پليس و سرباز از اتباع افغاني سرقت و اخاذي مي‌كردند دستگير شدند.

آن‌ها به صورت سريالي از حدود 12 تبعه‌ي افغانستاني اخاذي كرده بودند اما وقتي دستگير شدند معلوم شد كه آن‌ها سارقان معمولي نيستند و دو مخترع هستند كه پس از اين‌كه نتوانستند اختراع‌شان را بفروشند تصميم به سرقت گرفتند.

اين عمو و برادرزاده مدتي پيش و با شكايت چند مرد افغان تحت تعقيب پليس قرار گرفتند. شاكيان مدعي بودند كه دو نفر با معرفي خود به عنوان مأمور پليس سراغ آن‌ها رفته و سپس با تهديد پول‌‌ها و طلاهايشان را سرقت كرده و متواري شده‌اند.

از آن‌جاكه يكي از مالباختگان موفق شده بود شماره پلاك خودروي دزدان را به خاطر بسپارد، پليس موفق به دستگيري هر دوي آن‌ها كه عمو و برادرزاده بودند شد.

متهمان در بازجويي‌ها اعتراف كردند كه با پوشيدن لباس پليس و سرباز در تاريكي شب طعمه‌هايشان را كه افغان‌ها بودند به عنوان مسافر سوار ماشين پرايد مي‌كردند و با ترساندن آن‌ها پول و طلايشان را به سرقت مي‌بردند.مغز متفكر اين گروه عموي سي و پنج ساله بود.

او به مأموران پليس گفت:« من خواب كمي دارم و يك شب وقتي بي‌خوابي به سرم زده بود فكر اخاذي از اتباع افغان به ذهنم رسيد. به سراغ برادرزاده‌ام مهدي كه سرباز است رفتم و نقشه‌ام را با او در ميان گذاشتم.

او هم پذيرفت. قرار شد او با پوشيدن لباس سرباز پشت فرمان بنشيند و من هم با پوشيدن لباس پليس نقش مأمور را بازي كنم.

ما براي اين كار بي‌سيم، دستبند و اسلحه‌ي قلابي هم تهيه كرديم و شب‌ها راهي خيابان‌هاي پايتخت مي‌شديم. عموي تبهكار ادامه داد: «چون شب بود كسي نمي‌ديد كه من ‏لباس پليس پوشيده‌ام.

از سوي ديگر برادرزاده‌ام بيشتر وقت‌ها لباس سربازي‌اش را مي‌پوشيد و كلاه به سرش مي‌‏گذاشت. به محض ديدن يك تبعه‌ي افغان جلوي پايش ترمز كرده و به بهانه‌ي اين‌كه مسافركش هستيم ، طعمه‌مان ‏را سوار مي‌كرديم.

در بين راه وقتي مي‌ديدند من لباس پليس به تن دارم ، مي‌ترسيدند چون اكثر آن‌ها مجوز قانوني براي تردد در ‏ايران را نداشتند.

نقشه‌مان هم جالب بود اول آن‌ها را مي‌ترسانديم و مي‌گفتيم شما را به كلانتري مي‌بريم تا كارهاي قانوني براي ‏اخراج شما از كشور انجام شود.

اين جمله را كه مي‌گفتيم آن‌ها به التماس مي‌افتادند. حالا وقت اين بود كه مرحله‌ي بعدي نقشه‌مان را اجرا ‏كنيم. به آن‌ها مي‌گفتيم بايد هرچه پول و طلا داريد به ما بدهيد تا شما را لو ندهيم.

طعمه‌هايمان هم از ترس هرچه پول و طلا همراهشان بود ‏به ما مي‌دادند و بعد با رها كردن آن‌ها ، فرار مي‌كرديم.»

سارقان با اين شگرد از 12 نفر اخاذي و سرقت كردند و مدعي شدند كه از وقتي نتوانستند اختراع‌شان را بفروشند نقشه‌ي اين سرقت‌ها را كشيدند. عموي سارق گفت: من استعداد خاصي دارم.

در واقع نابغه‌ام. شايد باور نكنيد اما دو دستگاه اختراع كرده‌ام. يكي 36 ميليون ارزش داشت و وسيله‌ي ديگر 25 ميليون تومان. اين دستگاه‌ها را با كمك برادرزاده‌ام كه او هم بچه‌ي زرنگ و باهوشي است اختراع كردم.

اما چون اختراعم را ثبت نكردند و ‏نخريدند، تصميم به سرقت گرفتم و حالا شدم يك سارق باجگير.‏ پس از اعترافات متهمان، پرونده‌ي هر دوي آن‌ها در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 394339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha