دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم والیبال نوجوانان ایران برای اولین بار مدال طلای قهرمانی والیبال نوجوانان را بدست آورد.

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در فینال مسابقات جهانی والیبال جهان که از ساعت 6:40 دقیقه صبح دوشنبه 5 شهریور در شهر تیخوانای مکزیک برگزار شد موفق شد در یک بازی سنگین و با نتیجه 3 بر 2 از سد تیم چین، دیگر نماینده آسیا در این رقابت‌ها بگذرد و قهرمان مسابقات لقب بگیرد.

 

 

در این مسابقه تیم ایران در ست های دوم، سوم و پنجم با نتایج 25 بر 22، 26 بر 24 و 15 بر 7مقابل تیم چین به برتری دست یافت و توانست با اقتدار کامل با نتیجه 3 بر 2 به مقام قهرمانی دست یابد. در این بازی ایران گیم‌های اول و چهارم را با نتیجه 25 بر 21 و 31 بر 29 به حریف خود واگذار کرد.

 

همه والیبال را دوست دارند
پس از قهرمانی تیم ملی والیبال کشورمان رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس سازمان تربیت بدنی در پیام‌های جداگانه‌ای قهرمانی نوجوانان والیبالیست کشورمان را به بازیکنان، کادر فنی و ملت ایران تبریک گفتند.

در بخشی از پیام رئیس جمهور در مورد این قهرمانی آمده است ملت سرافراز ایران زمین، پیروزی افتخارآمیز فرزندان پاک، مؤمن و شجاع کشورمان را که هدیه‌ای برای ملت عزیز ایران بود، در آستانه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) به شما و رهبر عزیز و این نوجوانان رشید صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

متن کامل پیام رئیس جمهور

ستکویچ: قهرمانی آسان به دست نمی‌آید
سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان پس از قهرمانی در مسابقات جهان مکزیک گفت: حتی آماده شدن برای حضور در این رقابت‌ها کار بسیار سختی است. شرکت در این میدان، جدال با تیم‌های مدعی جهان و ایستادن بر سکوی نخست به آسانی برای هر تیمی به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: معتقدم هر هشت تیمی که به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند، از بخت یکسانی برای قهرمانی برخوردار بودند؛ اما به مردان ایران ایمان راسخ داشتم. بالاترین سطح بازی را در مراحل نیمه نهایی و نهایی به نمایش گذاشت.
ست‌کوویچ با اشاره به دیدار نهایی مقابل چین اظهار داشت: چین در این بازی یک تیم بزرگ بود؛ اما تیم من بهتر از آنها ظاهر شد و توانست با تمام وجود به مبارزه بپردازد.
وی تاکید کرد: آمادگی‌جسمانی یکی از امتیازات بزرگ تیم ایران بود. آنها توانستند به خوبی نیروهای خود را در گیم‌های مختلف تقسیم کند.

سرمربی تیم ایران افزود: این پیروزی و قهرمانی را به تمامی تیم های حاضر در مسابقات جهانی و مردم ایران تبریک می گویم. از سازماندهی و برنامه ریزی هایی که در مکزیک برای تیم ایران صورت گرفت، تشکر می‌کنم.

 تیم ملی ایران برای رسیدن به فینال از سد تیم قدرت‌مند فرانسه قهرمان اروپا گذشت.

در دورم دوم هم ایران برزیل قهرمان 6 دوره بازی‌های جهانی را شکست داد [بیشتر] و با با شکست در برابر هند و آرزژانتین به لطف دو گیمی که از آرژانتین گرفت با اختلاف بسیار کمی نسبت به هند و برزیل به نیمه نهایی صعود کرد.

کد خبر 29971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز