سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

مکزیک-علی شاکری: "ایران حالا یکی از قدرت‌های والیبال جهان است". این را خبرنگار سیه چرده مکزیکی زمانی ‌گفت که دیگر تیم‌ملی نوجوانان با غلبه بر چین، قهرمان شده بود.

او بعد ادامه داد: «ایران نسل خوبی را پرورش داده، سومی جوانان در مراکش و حالا قهرمانی، مطمئن هستم که المپیک بعدی در لندن بیشتر از تیم ملی ایران خواهیم شنید.»  قهرمانی نوجوانان والیبالیست ایران، شوک تازه‌ای بود به والیبال دنیا. آنجایی که تیم ملی در مصاف با قدرت های بزرگ والیبال جهان توانست خود را به میان حلقه مدعیان بکشاند و بعد در پایان مسابقات در مرکز دایره والیبال جهان قرار گیرد.دیدار تیم ملی برابر چین اما حکایت دیگری داشت؛ برتری قدرت، سرعت و هوشمندی. شاید این گفته ست‌کوویچ
به شاگردانش وقتی از دیدار برابر فرانسه به گراند هتل باز می‌گشتند، تاکتیک تیم ملی ایران در فینال بود: «سرعت در بازی خوب است اما فکر هم داشته باشید. تمام انرژی خود را بگذارید برای خوشحالی پس از قهرمانی.»همین هوشمندی در تصمیم‌گیری بود که تاکتیک حریف را به هم ریخت. سرویس‌های عالی و هدفمند در کنار دفاع خوب روی تور. تیم‌ملی گرچه در «ست»  اول مغلوب چین شد اما  توفان از ست دوم شروع شد، مجتبی شبان و غیاثی با هماهنگی کامل توانستند تمام اندوخته‌های چین را بر باد دهند و این ست را به نام ایران رقم بزنند. ست سوم نیز همانند ست دوم برتری با تیم‌ملی کشورمان بود.  تیم‌ملی توانست با نتیجه 26 بر 24، ست سوم را از آن خود کند.ست چهارم می‌توانست، سرنوشت قهرمان را مشخص کند. سرویس‌های شبان و دانشور برتری عددی ایران را در مواقعی به
 6 امتیاز هم رساند اما به یکباره همه چیز در پایان ست چهارم به سود چین رقم خورد و آنها توانستند در ماراتنی نفس‌گیر با امتیاز 31 بر 29 بر ایران غلبه کنند. این اما پایان راه نبود، چه ست پنجم، بوی قهرمانی می‌داد. حتی سالن دم‌کرده ورزشگاه نیز نفس کشیدن را دوباره آغاز کرده بود. در حالی که تیم‌ملی ایران امتیازهای خود را بیشتر می‌کرد و از حریف جلو می‌افتاد، شمارش  قهرمانی از سوی بیش از هزار ایرانی حاضر در استادیوم شروع شده بود و حالا قهرمانی تیم ملی ایران در جام جهانی والیبال نوجوانان جهان. بهترین صحنه هنگامی رقم خورد که والیبالیست‌های نوجوان بر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بوسه زدند.

ست‌کوویچ: به پسران ایرانی‌ام اعتقاد داشتم
یوتسا ست‌‌کوویچ بعد از پیروزی 3 بر 2 برابر چین و کسب اولین قهرمانی مسابقات جهانی در مکزیک، در میان خبرنگاران گفت: حتی آماده‌شدن برای حضور در این رقابت‌ها کار بسیار سختی است. شرکت در این میدان، جدال با تیم‌های مدعی جهان و ایستادن بر سکوی نخست به آسانی برای هر تیمی به دست نمی‌آید.  معتقدم هر 8 تیمی که به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند، از بخت یکسانی برای قهرمانی برخوردار بودند اما به مردان ایران ایمان راسخ داشتم و آنها بالاترین سطح بازی را در مراحل نیمه نهایی و نهایی به نمایش گذاشتند. ست‌کوویچ با اشاره به دیدار نهایی مقابل چین اظهار داشت: چین در این بازی یک تیم بزرگ بود اما تیم من بهتر از آنها ظاهر شد و توانست با تمام وجود به مبارزه بپردازد. وی تاکید کرد: آمادگی جسمانی یکی از امتیازات بزرگ تیم ایران بود. آنها توانستند به خوبی نیروهای خود را در گیم‌های مختلف تقسیم کنند.
کد خبر 30072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز