یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی ویتنام می‌گویند آنفلوآنزای پرندگان به دو ایالت‌ دیگر در این کشور گسترش یافته است

به گزارش خبرگزاری فرانسه مقامات بهداشت حیوانات ویتنام شنبه 25 آگوست ( 3 شهریور) اعلام کردند ویروس H5N1 عامل این بیماری حدود 450 پرنده را آلوده کرده است.

اداره ملی بهداشت حیوانات ویتنام همچنین در یک گزارش آنلاین اعلام کرد که حدود  700 اردک و جوجه مرغ برای محدود کردن شیوع بیماری در ایالت نگوین در شمال و ایالت جنوبی دانگ تاپ واقع در دلتای رودخانه مکونگ معدوم شده‌اند.

ویتنام اخیرا شیوع  آنفلوانزای پرندگان را در چهار ایالت از  64 ایالت خود گزارش داده است.
امسال چهار نفر در ویتنام در به علت آنفلوآنزای  پرندگان فوت کرده‌اند و به این ترتیب تلفات انسانی این بیماری از اواخر سال 2003  تا به حال در این کشور به 46 نفر رسیده است.

ویتنام که زمانی یک از کشورهای به شدت آسیب‌دیده به علت این بیماری بود، از طریق واکسیناسیون سراسری و معدوم کردن میلیون‌ها  قطعه طیور و آموزش عمومی توانسته بود، همه‌گیری بیماری را در این کشور کنترل کند.

از ابتدای امسال  برای مهار ویروس  H5N1  بیش از 163 میلیون قطعه مرغ و سایر ماکیان در این کشور مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

بنا بر آمار سازمان جهانی بهداشت تا به حال 322 نفر در سراسر جهان به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شده‌اند که 195 نفر آنها درگذشته‌اند.

دانشمندان نگران هستند که ویروس عامل بیماری  طوری جهش پیدا کند که به  آسانی قابل انتقال بین انسان‌ها شود و در نتیجه همه‌گیری جهانی مرگبار آنفلوآنزا رخ دهد.

کد خبر 29940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز