مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

عباس‌ثابتی راد : با گذشت سال‌ها از حضور پادگان‌های نظامی در شهر تهران و به‌رغم تصریح قوانین موجود مبنی بر خروج پادگان‌ها از شهر، اما همچنان این مهمانان قدیمی دل از شهرها نمی‌کنند و حضور پررنگی در دل شهرهای کشور دارند.

خروج پادگان‌ها از شهرها افزایش سرانه‌های خدماتی را به دنبال دارد.

با واگذاري پادگان قلعه مرغي سابق و تبديل آن به بوستان ولايت از سوي شهرداري تهران، نقطه عطفي در واگذاري نهادهاي نظامي به مديريت‌ شهري شكل گرفت. آخرين روزهاي سال گذشته نيز مجموعه زمين‌هاي واقع در گردنه قوچك از نيروهاي نظامي به مديريت شهري تهران واگذار شد كه احداث بوستان ياس در نخستين روزهاي سال94 نقطه روشني در واگذاري اراضي نظامي به مديريت شهري است.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران نيز از تفاهم و همكاري خوب نهادهاي نظامي با مديريت شهري تهران گفت و افزود: 70هكتار از اراضي پادگان جي تعيين تكليف شده و قرار است ادامه بزرگراه يادگار امام به سمت ميدان فتح از آن عبور كند و مابقي نيز به سرانه‌هاي خدماتي منطقه اختصاص يابد. پژمان پشمچي‌زاده با اعلام اين خبر اظهار داشت: توافقاتي نيز براي تملك و در اختيار گرفتن پادگان 06 صورت گرفته و با همكاري و همراهي نهاد نظامي توانسته‌ايم فضاي شهر را از حضور پادگان‌ها سبك‌تر كنيم.

به گفته وي، نيروهاي مسلح و شهرداري تهران تفاهم خوبي در بحث تملك پادگان‌ها با هم دارند و حتي پيش از اين نيز در زمان اجراي بسياري از پروژه‌هاي عمراني در سطح شهر، همكاري مناسبي با مديريت شهري داشته‌اند. پشمچي‌زاده با اعلام اينكه روند عمومي نيروهاي مسلح همكاري دوجانبه با شهرداري تهران است، افزود:

مسلما عزيزاني كه در نيروهاي مسلح حضور دارند، به خوبي واقفند كه توسعه شهر مي‌بايست به كمك همه افراد و شهروندان و ارگان‌ها و سازمان‌ها باشد و تاكنون در اين راستا همكاري خوبي با مديريت شهري داشته‌اند. وي تنها مورد عدم‌همكاري نهادهاي نظامي را احداث بنا در مجاورت عمارت كلاه‌فرنگي حوالي ميدان سپاه دانست و افزود: متأسفانه در ضلع شمالي ميدان سپاه حتي به اخطارهاي قضايي نيز توجهي نشده و‌ در محدوده ممنوع احداث بناي چندطبقه ساخت و ساز انجام مي شود. معاون شهردار تهران گفت: فرماندهان پادگان‌هاي مستقر در شهر تهران از ضوابط حاكم بر شهرداري تهران مطلعند و از طرفي آينده پادگان‌ها نيز كاملا روشن است، چراكه برنامه مشخصي از سوي طرح جامع و تفصيلي براي آنها تدوين و تصويب شده است.

به گفته پشمچي‌زاده، اين فضاها براساس پيش‌بيني‌هاي طرح جامع و تفصيلي قرار است به فضاهاي عمومي و به مكان‌هايي براي افزايش سرانه‌هاي خدماتي تبديل شود و از اين‌رو هرگونه مداخله خارج از ضوابط منجر به حكم در كميسيون ماده 100و رأي به تخريب و قلع و قمع صادر خواهد شد. معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه مابازاي تملك پادگان‌ها يا به آنها زمين معوض يا به‌صورت نقدي اعتبار اعطا مي‌شود، افزود: از آنجا كه تملك همه پادگان‌هاي شهر نيازمند تأمين بودجه زيادي است بنابراين تلاش بر اين است كه با به‌دست آوردن تفاهم به‌تدريج پادگان‌هاي شهر آزادسازي شده و به سرانه‌هاي خدماتي شهر افزوده شود.

کد خبر 299349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha