مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

مجلس برای وضع عوارض بابت حضور پادگان‌ها و اراضی نظامی در شهرها آمادگی دارد و در این‌باره از تعامل با شهرداری‌های کشور استقبال می‌کند.

به گزارش همشهري، در شرايطي كه هم قانون تكليف را مشخص كرده و هم نظرات كارشناسي عقلا و دست‌اندركاران امور چه در ابعاد ملي و چه منطقه‌اي بر پايان دوران حضور پادگان‌هاي نظامي در داخل بافت شهري تأكيد دارد عليرضا محجوب نماينده مجلس معتقد است عدم‌تحقق قانون خروج پادگان‌ها از شهرها به كوتاهي دستگاه‌هاي نظامي مربوط مي‌شود.

وي گفت: ما تصور مي‌كنيم يكي از ضرورت‌هاي خروج پادگان‌ها از تهران و شهرهاي بزرگ به لحاظ امنيتي است به همين دليل پيگيري‌هاي بسياري از گذشته انجام شده كه در كنار آن مجلس مصوبه هم دارد ولي به واسطه مسائل زيادي كه معمولا در بوروكراسي دستگاه‌هاي نظامي ما وجود دارد هنوز اين مهم عملياتي نشده است. وي در عين حال اظهار اميدواري كرد مجلس قاطعيت بيشتري دراين باره به خرج دهد.

محجوب از پادگان دوشان تپه مثال زد كه از زمان قاجار و احمد‌شاه نخستين فرودگاه ايران بود اما هنوز پابرجاست و سراپا مزاحمت است اما در عوض با پاك شدن پادگان قلعه‌مرغي فضاي عمومي بسيار مؤثري براي شهر تهران فراهم آمده است. اين نماينده مجلس از آمادگي براي تهيه طرحي خبر داد كه براساس آن شهرداري‌ها بتوانند از پادگان‌هاي موجود در بافت شهري عوارض بگيرند تا به اين وسيله عرصه بر پادگان‌ها تنگ شود. محجوب ضمن اعلام آمادگي از تهيه اين طرح گفت: ما در اين‌باره از تعامل با شهرداري‌هاي كشور نيز استقبال مي‌كنيم. وي درباره هزينه‌هاي خروج پادگان‌ها از شهرها نيز گفت:

تا آنجا كه من مي‌دانم شهرداري تهران مشكلي ندارد ضمن اينكه از نظر ما همه تاسيسات اين اراضي نظامي مستهلك است، با اين همه ما گفتيم اراضي معوض به آنها داده شود. به گفته محجوب، حضور پادگان‌ها در شهرها از ابتدا نيز موقت بود و آنها مي‌توانند براي جابه‌جايي و ساخت‌وساز از ما درخواست بودجه كنند كه تا‌كنون نخواسته‌اند.بنابراين گزارش، منصور حقيقت‌پور نايب‌رئيس كميسيون امنيت ملي نيز در مصاحبه با همشهري برلزوم اجراي مصوبه مجلس در زمينه خروج پادگان‌ها از شهر تهران و ساير شهرهاي كشور تأكيد كرد و حتي بابت به تعويق افتادن اين مصوبه قانوني به كميته دفاعي مجلس تذكر داد.

کد خبر 298212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha