همشهری آنلاین: مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند، گفت: شهادت حدود چهار هزار نفر از این افراد در عملیات رمضان سال ۱۳۶۱ بود.

شهادت

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، محبوب شهبازی افزود: 219 روحانی در ماه رمضان دوران دفاع مقدس شهید شدندو نام و یا نام خانوادگی بیش از 510 نفر از شهدای که در این ماه به شهادت رسیدند، «رمضان»، «رمضانعلی» و «رمضانی» و مشتقات آن بوده است.

وی ادامه داد: پنج هزار و 196 شهید والا مقام نیز در وصیت نامه خود به «روزه» و «ماه رمضان» اشاره کرده و درباره این فریضه توصیه های داشته اند.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید با مروری کوتاه بر عملیات رمضان، گفت: عملیات رمضان، 32 سال و 11 ماه و 14 روز پیش در روز 23 تیر 1361 مصادف با 21 رمضان 1402 هجری قمری مقارن با سالروز شهادت مولای متقیان علی(ع) آغاز شد.

وی ادامه داد: این عملیات به منظور رزم مشترک سپاه و ارتش برای تعیین سرنوشت جنگ در منطقه عملیاتی شلمچه در شرق بصره انجام شد و در مرحله اول این نبرد عظیم و سرنوشت ساز که مقارن با ماه مبارک رمضان بود، حدود چهار هزار نفر از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند.

شهبازی خاطرنشان کرد: «آداب روزه داری»، «تاکید به قرائت قرآن»، «دعا برای رزمندگان اسلام»، «آرزوی شهادت و پیروزی در ماه مبارک رمضان»، «استجابت دعا در ماه رمضان» از کلیدواژه های مندرج در وصایای شهدا در ماه مبارک رمضان است.

کد خبر 299318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha