چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

بازگشت زندگی به منطقه۱۲ موضوع اصلی سخنان شهردار تهران در ضیافت افطار با هنرمندان بود.

حرکت فرهنگی، مقدمه احیای زندگی در تهران قدیم

محمدباقر قاليباف، دوشنبه‌شب در ضيافت افطار با هنرمندان كه در محل باغ موزه نگارستان در منطقه 12برگزار شد، گفت: در منطقه12 قبل از اينكه به بحث‌هاي كالبدي توجه كنيم، نيازمند حركت عميق فرهنگي و هنري هستيم. به اين ترتيب آسيب‌هاي اجتماعي حل مي‌شود، حيات و زندگي به منطقه12 برمي‌گردد و كالبدهايي كه سرمايه ملي ما هستند نيز احيا مي‌شوند.

محمدباقر قاليباف در اين مراسم ابراز داشت: ‌ماه مبارك رمضان تنها‌ماه خاص براي دعا و نيايش نيست، بلكه‌ ماه دستگيري، انجام وظيفه و توجه به مسئوليت اجتماعي خودمان هم هست و از اين باب هم بايد به آن توجه كنيم.

شهردار تهران با اشاره به برگزاري اين ضيافت در منطقه12 تأكيد كرد: در منطقه12 گنجينه‌هاي بزرگي وجود دارد كه هويت تاريخي و فرهنگي ما به‌شمار مي‌روند. در اين منطقه برخي نقاط وجود دارد كه وقتي آنها را مي‌بينيم، غصه مي‌خوريم اما برخي نقاط هم مايه افتخار است و مجموع اين موارد مي‌تواند ما را به نقطه خوبي برساند. وي تأكيد كرد: شهرداري تهران هم‌اكنون روي منطقه12 متمركز شده است تا بتوانيم هويت فرهنگي شهر را از اينجا احيا كنيم، اين منطقه دچار آسيب‌هاي جدي است و در گذر زمان طي 60-50 سال گذشته آسيب‌هاي زيادي ديده است، به همين جهت بايد با برنامه دقيق و با حوصله اين منطقه را احيا كنيم.

  • خانه جديد هنرمندان در منطقه 12

قاليباف يادآور شد: در آخرين نشست مشترك با خانه هنرمندان قرار شد تا ما خانه شماره2 هنرمندان را در منطقه12 ايجاد كنيم، در اين منطقه ازجمله ساختمان‌هايي همچون سراي كاظمي زياد است تا اصحاب فرهنگ و هنر را به اينجا هدايت كرده و اين منطقه را احيا كنيم. به همين جهت جلسه كاري را بعد از ‌ماه رمضان در سراي كاظمي برگزار خواهيم كرد. شهردار تهران تصريح كرد: در اين زمينه قبل از اينكه به بحث‌هاي كالبدي توجه كنيم، نيازمند حركت عميق فرهنگي و هنري هستيم. به اين ترتيب آسيب‌هاي اجتماعي حل مي‌شود، حيات و زندگي به منطقه12 بر مي‌گردد و كالبدهايي كه سرمايه ملي ما هستند نيز احيا مي‌شوند. وي به سرمايه عظيم تاريخي در منطقه12 اشاره و عنوان كرد: بايد سرمايه‌هايي كه به‌نوعي در منطقه12مانده و بخش قابل توجهي از هويت و تاريخ ماست را بازسازي كرده و با كمك هم فعال كنيم. در شرايطي كه نقطه‌هاي فرهنگي به نقطه ضعف ما تبديل شده است، اين سرمايه‌ها مي‌تواند نقاط قوت ما باشد.

  • بازگشايي موزه صنعتي

محمدباقر قاليباف همچنين با اشاره به هماهنگي‌هاي صورت گرفته با ميراث فرهنگي، گفت: شهرداري تهران هم‌اكنون در حال مرمت موزه صنعتي است و در آن را تا شهريور‌ماه به روي مردم باز‌مي‌كنيم تا اين سرمايه عظيم در كنار ميدان امام خميني، با شرايط خاص خودش دراختيار مردم قرار گيرد. شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري ضيافت افطاري با هنرمندان در محل باغ موزه نگارستان اشاره و تصريح كرد: اين مكان متعلق به دانشگاه تهران است و 4سال قبل در حال از بين رفتن بود، تا جايي كه خودمان به وضع اينجا غصه خورديم. اما دوستان در شهرداري تهران بسيج شدند و اين عمارت را احيا كردند.

وي در پايان تأكيد كرد: تمامي تابلوهاي موزه مكتب كمال‌الملك متعلق به شهرداري تهران است و ما توقع داريم اينجا آباد شود؛ مردم بايد به اين موزه رفت‌وآمد داشته باشند و اينجا را ببينند. در پايان اين مراسم دكتر سلحشور تابلو خطاطي خود از آيات قرآن كريم را به شهردار تهران تقديم كرد.

کد خبر 299031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha