همشهری آنلاین: محمد عمر العنزی خلبان عربستانی که در حملات هوایی علیه یمن شرکت کرده بود، پس از مشاهده تصاویر و ویدیوهایی که در آنها اجساد متلاشی شده کودکان یمنی به نمایش گذاشته شده بود، دچار عذاب وجدان شده و خودکشی کرد.

کودکان یمنی کشته شده در جنگ

به گزارش پایگاه خبری یمنی پرس، شبکه تلویزیونی المستقله به نقل از منابع قابل اعتماد در دیوان پادشاهی سعودی این خبر را پخش کرد.

به گفته المستقله، خلبان العنزی قبل از خودکشی نامه‌ای برای دوستانش ارسال کرد و طی آن تاکید کرد: جنگ در یمن یک جنایت بزرگ علیه انسان‌های بی‌دفاع و بیگناه است.

وی در نامه خود افزود: ما اسلام را فراموش کردیم و مجبور شدیم در کنار خلبانان مسیحی و یهودی خون مسلمانان را به زمین بریزیم . محمد بن سلمان (جانشین ولیعهد و فرزند شاه سعودی و وزیر دفاع عربستان) ما را وارد یک نبرد از پیش شکست خورده کرده است .

العنزی در ادامه نامه خود آورده است: نمی‌دانم ما چرا باید منافع کشور خود را به دستور آمریکا و یهودی‌ها در معرض خطر قرار دهیم. محمد بن سلمان حکومت را در اختیار گرفته و کشور را به سوی یک بحران فراگیر پیش می‌برد.

العنزی نوشت: من در برابر خود برای رهایی راهی جز مرگ نمی‌بینم . اگر زنده بمانم مرا وادار خواهند کرد تا بار دیگر در کشتار مردم بی‌گنان یمن مشارکت کنم .

از ششم فروردین آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون بیش از 10 هزار یمنی که شمار زیادی از آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، کشته شده‌اند.

کد خبر 298981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha