دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای عکس‌هایی فوق‌العاده می‌گیرند، اما حمل کردن آنها به دلیل وزن بالایشان دشواری‌هایی را به همراه دارد، از این رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با گوشی‌های خود عکاسی کنند تا با دوربین‌های DSLR.

دوربین

براساس گزارش گيزمگ، از سويي ديگر، كيفيت عكس‌هاي دوربين‌ گوشي‌هاي هوشمند نيز چنگي به دل نميزند. از اين رو شركت DxO براي رفع اين مشكل دوربيني به نام One را طراحي كرده‌است كه مي‌تواند كيفيت عكس‌هاي موبايلي را در حد دوربين‌هاي حرفه‌اي افزايش دهد.

دوربین

اين ابزار دوربيني جيبي با كيفيت دوربين‌هاي DSLR است كه از لنز و حسگرهاي خود براي عكسبرداري استفاده مي‌كند و گوشي‌هاي هوشمند در واقع براي اين دوربين نقش منظره‌ياب و صفحه كنترل را ايفا مي‌كنند.

DxO One بدنه‌اي آلومينيومي و لنزي 32 ميليمتري با ديافراگمي متغير و 6 تيغه و قدرت زوم ديجيتال سه برابر دارد. كاربر با استفاده از اپليكيشن رايگان iOS مي‌تواند ديافراگم آن را در محدوده 1.8 تا 11 تغيير دهد و سرعت شاتر اين دوربين نيز از 15 ثانيه تا 1/8000 ثانيه قابل تنظيم است. همچنين دامنه تغيير حساسيت دوربين نيز 100 تا 51200 است.

اين دوربين همچنين از حالت‌هاي عكسبرداري متنوعي نيز برخوردار است: تمام خودكار، و تمام دستي و همچنين كاربر مي‌تواند از آن براي تصويربرداري نيز استفاده كند. اين دوربين به درگاه شارژ آي‌فون وصل مي‌شود و درجه آن متناسب با گوشي قابل تنظيم است تا كاربر در هر زاويه‌اي بتواند نمايشگر را ببيند.

دوربين خود داراي باتري ليتيومي است و با يكبار شارژ آن مي‌توان 200 بار عكاسي كرد. تصاوير در قالب RAW و روي حافظه MicroSD دوربين ذخيره مي‌شود،‌ اگرچه امكان ذخيره عكس‌ها در قالب JPEG نيز وجود دارد. دوربين DxO One همچنين از قابليت ثبت عكس در قالب Super Raw نيز برخوردار است،‌در اين حالت چهار فريم يكسان با قالب RAW با سرعت ثبت شده و سپس با يكديگر تلفيق مي‌شوند. شركت DxO قصد دارد دوربين خود را از ماه سپتامبر و با قيمت 599 دلار وارد بازار كند.

کد خبر 298832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha