شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دوربین مطلا که تصور می‌شود نادرترین دوربین جهان در نوع خودش باشد به حراج گذاشته است، و انتظار می‌رود به قیمتی بالاتر از ۱.۷ میلیون پاوند به فروش برسد.

دوربین قدیمی

camera۲

به گزارش یاهو نیوز این دوربین لایکای لکسوس II یک لنز "المار" 50 میلی‌متری دارد، و دارای یک جعبه خاص خودش ساخته شده از پوست مار است.

این دوربین یکی از چهار مدل اصلی محدودی است که در سال 1932 تولید شد. آنچه این دوربین را قیمتی‌تر می‌کند این است که سه دوربین دیگر تولید شده این مدل پیدا نشده‌اند.

نادر بودن این دوربین به این معناست که هنگام حراج قیمت آن ممکن بالاتر هم برود. قیمت پایه تعیین شده برای این دوربین 800 هزار پاوند است، اما با توجه به اینکه دوربین لایکایی از سری قدیمی‌تر o سال گذشته با قیمت 2 میلیون پاوند به فروش رفت، انتظار می‌رود در حراج قیمت این دوربین به دو برابر برسد.

این دوربین لایکای 81 ساله با شماره سریال 88840 مدتی کوتاه پس از جنگ جهانی دوم به صاحب فعلیش داده شده است. این صاحب که می‌خواهد ناشناس بماند- سال‌ها از آن استفاده می‌‌کرد بدون اینکه از ارزش واقعی آن خبردار باشد.

تنها هنگامی او این دوربین لایکا را در سال 2001 به مارک آلوم، مجری برنامه Antiques Roadshow در تلویزیون بی بی سی نشان داد، متوجه نادر بودن این دوربین شد.

البته در آن زمان آقای آلوم پیش‌بینی کرد که این دوربین به قیمت 5000 پاوند به فروش خواهد رفت.

صاحب دوربین تصمیم گرفت آن را نگهدارد، اما از سال 2001 تاکنون قیمت این دوربین قدیمی چندین برابر شده است و اکنون او تصمیم گرفته است آن را بفروشد.

آندرو کری، سخنگوی حراحی بونامز گفت: "حدود 52000 مدل ساخته شده از لایکای II عادی وجود داشتند، اما از این مدل خاص لایکای II فقط چهار دوربین ساخته شده است."

"این نسخه لوکسی از دوربین عادی است، و از آنجایی که سه نمونه دیگر ساخته شده از این مدل یافت نشده‌اند، این دوربین فوق‌العاده نادر است."

"ساختن این تعداد کم از این مدل دوربین ممکن است تصمیم شرکت برای جذاب‌تر کردن آن باشد، یا اینکه از ابتدا یک مشتری سفارش ساخت چهار دوربین را داده شده باشد."

کد خبر 238906

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز