همشهری آنلاین: سایت ویکی لیکس در ادامه افشاگری‌های خود درباره سیاست‌های عربستان ، فاش کرد که این کشور تلاش فراوانی برای توقف پخش برنامه‌های شبکه تلویزیونی العالم از ماهواره «عرب ست» انجام داده است .

ویکی لیکس

به گزارش ایرنا، در ادامه افشای اسناد مکاتبات دیپلماتیک وزارت خارجه عربستان توسط سایت ویکی لیکس، نامه وزیر خارجه این کشور مبنی بر لزوم توقف پخش شبکه ماهواره‌ای العالم نشان می‌دهد، مقامات عربستان تلاش بسیاری را برای ایجاد انحصار رسانه‌ای صورت داده‌اند و پخش گفتمان ناسازگار با سیاست‌های خود را برنمی‌تابند.

در ادامه افشارگری هزاران سند از مکاتبات دیپلماتیک عربستان توسط سایت ویکی لیکس، نامه شاهزاده سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان در مورد دستور شاه این کشور برای توقف پخش شبکه ماهواره‌ای العالم منتشر شده است .

سعود الفیصل در این نامه تاکید می‌کند که شاه عربستان در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور دستور داده تا تلاش خود را برای توقف پخش برنامه‌های شبکه تلوزیونی العالم از ماهواره عرب ست بکار بندد.

وی در ادامه این نامه تاکید می‌کند که مواضع عربستان و دستور ملک فهد شاه وقت این کشور، قطعی و نهایی است و وزیر ارتباطات مکلف است در نشست هیئت رییسه ماهواره عرب ست این موضوع را مطرح و پیگیری کند.

سعود الفیصل در این نامه اعلام کرده که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس موظفند با هر کشور یا رسانه‌ای که به یکی دیگر از کشورهای عضو اهانت یا بدگویی کند، برخورد مناسبی داشته باشند و این امر باید در نشست وزاری فرهنگ و اطلاع رسانی کشورهای عضو این شورا مورد تاکید قرار گیرد و تصمیمات لازم متناسب با شرایط کنونی منطقه و به تناسب تحولات آن اتخاذ شود.

وزیر خارجه سابق عربستان اضافه کرد که بر اساس بندهای 1 و 2 و 3 ضوابط تبلیغات خارجی مندرج در منشور رسانه‌ای شورای همکاری خلیج فارس، کشورهای عضو مکلفند نسبت به بهبود چهره و اعتبار این کشورها در جهان تلاش کنند.

سایت افشاگر ویکی لیکس دیروز (جمعه) بیش از 60 هزار سند از مکاتبات دیپلماتیک عربستان را منتشر و اعلام کرد که در هفته های آینده بیش از 400 هزار سند دیگر را افشا خواهد کرد.

کد خبر 298687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha