شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: مأموران زندان در بازرسی از یک قاچاقچی که به اتهام حمل و نگهداری هروئین به حبس ابد محکوم شده بود، مقدار 397 گرم هروئین کشف کردند.

در نخستین روزهای تیرماه، ماموران یکی از زندان های کرج  در زمان هواخوری متوجه متهمی شدند که بسته‌های کوچکی را به داخل برخی سلول ها می‌انداخت و به سرعت رد می‌شد، از آنجایی که احتمال می‌رفت بسته‌های پرتاب شده به داخل سلول ها مواد مخدر باشد، ماموران زندان بلافاصله وارد عمل شد ه و در بازرسی بدنی  از این زندانی مقدار زیادی هروئین کشف کردند.

با کشف این مواد به سرعت سلول این مرد و سلول های دیگری که وی در آنجا بسته‌های مرموز را پرتاب کرده بود تحت بازرسی قرار گرفت و به این ترتیب ماموران توانستند هروئین‌هایی را که وی قصد توزیع آنها در زندان را داشت کشف کنند.

در جریان تحقیقات بر روی سوابق این زندانی مشخص شد که وی 6 سال قبل به اتهام حمل 45 گرم هروئین به حبس ابد محکوم شده است ولی مدتی قبل برای نخستین بار به مرخصی رفته است و احتمالا در بازگشت از مرخصی مواد را همراه خود به زندان آورده است.

به این ترتیب جوان قاچاقچی تحت بازجویی قرار گرفت و به بازپرس پرونده گفت: در طول مرخصی اقدام به خرید هروئین کردم و در پایان مرخصی ام آن را وارد زندان کردم.

با اعتراف این متهم پرونده وی برای رسیدگی به شعبه اول دادگاه انقلاب کرج ارسال شد و صبح دیروز متهم با حضور قاضی علی اشرف به عنوان نماینده دادستان به اتهام حمل و نگهداری 397 گرم هروئین محاکمه شد.

اما مرد قاچاقچی مدعی شد که مواد کشف شده متعلق به او نیست و می‌تواند فردی را که مواد را به او رسانده شناسایی کند.

این مرد در آخرین دفاع خود گفت: اشتباه کردم، من محکوم به حبس ابدم و زندگیم را تباه کرده‌ام، ولی اکنون‌از دادگاه درخواست بخشش دارم.

پس از پایان جلسه دادگاه، قاضی عاصف حسینی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب درخصوص این پرونده با اشاره به اینکه متهم محکوم به حبس ابد بوده، گفت: متاسفانه  برخی متهمانی که به حبس ابد محکوم می‌شوند با تصور اینکه هیچ راه گریزی از زندان ندارند حاضر می‌شوند برای افراد داخل زندان مواد وارد کنند و از این طریق پول به دست آورند اما با این کار پرونده‌اشان را سنگین‌تر می‌کنند.

حکم اعدام به جای عفو

قاضی عاصف حسینی گفت: طبق قانون مجازات اسلامی، حکم این مرد اعدام است و مردی که می توانست از عفو برخوردار شود اینک باید در انتظار اجرای حکم اعدام در زندان به سر ببرد.

در این مورد مرد جوان بدون این که از مجازات اعدام برای حمل این مقدار مواد اطلاع داشته باشد اقدام به نگهداری مواد برای بقیه هم سلولی های خود کرده است.

کد خبر 29850

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز