همشهری آنلاین: انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی رژیم صهیونیستی از هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه۱+۵ در اروپا ، مذاکره کنندگان هسته‌ای را بر آن داشت تا به بررسی احتمال تغییر محل میزبانی مذاکرات بپردازند.

مذاکرات

به گزارش مهر، یک منبع آگاه در وین به خبرنگار صدا و سیما گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت روز افزون مذاکرات و نزدیک شدن به زمان ضرب الاجل تعیین شده، مذاکره کنندگان تغییر محل مذاکرات از وین اتریش به شهر یا حتی کشوری دیگر را پیگیری می‌کنند.

پیش از این جمهوری اسلامی ایران طی یادداشت های رسمی جداگانه به وزارت‌های خارجه اتریش و سوییس، مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را به دولت‌های این دو کشور اعلام و از وزارت خارجه اتریش تشدید تدابیر امنیتی در محل مذاکرات را خواستار شده بود.

همچنین نشست کارشناسان ایران و کشورهای ۱+۵ شامگاه جمعه در هتل کوبرگ وین پایان یافت. روز جمعه نشست‌های دوجانبه معاونان وزیران خارجه ایران با اعضای کشورهای ۱+۵ برگزار شد.

هفتمین دور گفت وگوها به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای ۱+۵ در این مذاکرات حضور دارد، از روز چهارشنبه در هتل کوبورگ وین از سر گرفته شد.

کد خبر 297929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha