همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آمانو در گزارش اخیر خود با بیان اینکه «پرداختن به موضوعات گذشته ایران بی‌انتها نیست و یک چارچوب زمانی معقول می‌خواهد» عملا برای نخستین بار حرف و نظر ما را بیان کرد، گفت: امیدواریم مذاکرات تا ۳۰ ژوئن تمام شود.

کمالوند

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی دوشنبه (25 خرداد) پس از حضور در مراسم رونمایی از کتاب "از سعد‌آباد تا لوزان" در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به این سوال که آیا رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هفته آخر به تیم مذاکره کننده می‌پیوندد یا خیر؟ گفت: فعلاً چنین قراری نیست چون آقای دکتر صالحی در مورد کلیات صحبت کرده‌اند و در کلیات به توافق رسیده‌اند و ما در حال حاضر در زمینه کلیات مسأله‌ای نداریم.

او ادامه داد: آوردن این مطالب روی کاغذ مانده است که از طرف ما (سازمان انرژی اتمی) در آن‌جا دو نفر از همکاران‌مان یعنی آقایان امینی و رحیمیان حضور دارند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در پاسخ به احتمال تغییر محل مذاکرات به دلیل خبرهای منتشر شده درباره جاسوسی این محل‌ها، خاطرنشان کرد: این تصمیم را باید وزارت امور خارجه بگیرد.

هم‌چنین نظر وی در رابطه با این‌که آیا تا 30 ژوئن توافق حاصل می‌شود و یا امکان تمدید آن وجود دارد؟ گفت: ما براساس این‌که 30 ژوئن به نتیجه برسیم کار می‌کنیم. در رابطه با احتمال تمدید هم در حال حاضر زود است که چیزی بگویم و این مطلب را از نظر رسانه‌ای یا دیپلماتیک نمی‌گویم. برای این‌که اظهار نظر در این مورد زود است و باید ببینیم تیم همکاران‌مان در آنجا چه می‌کنند.

کمالوندی در پاسخ به سوالی درباره گزارش اخیر آمانو نیز تصریح کرد: این گزارش نکته بسیار مثبتی داشت که به نظر من از دید رسانه‌ها مغفول ماند زیرا گزارش‌های قبلی آقای آمانو اغلب تکراری بودند و به همین دلیل این بار هم از کنار گزارش او گذشتند در حالی که نکته جدیدی در صحبت‌های او بود. آمانو اشاره کرده بود به این‌که پرداختن به موضوعات گذشته ایران بی‌انتها نیست و یک چارچوب زمانی معقولی را می‌خواهد و این اولین باری است که چنین موضوعی از سوی آن‌ها عنوان شده در حالی که ما بارها این حرف‌ها را زده‌ایم و خواسته‌ایم که جایی این موضوع تمام شود. 12 سال است که موضوعات گذشته تکرار می‌شود و دیگر نمی‌شود برای 13 یا 14 سال دیگر هم‌چنان موضوعات گذشته تکرار شود.

کد خبر 298194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha