همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کارگروه علوم اقتصادی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، در گفت‌وگویی از تغییر و تحول در عناوین و سرفصل‌های رشته تحصیلی اقتصاد خبر داد که گزیده آن در ادامه آمده است.

  • کارگروه علوم اقتصادی شوراي تحول و ارتقاي علوم انساني متشكل از استاد بنام دانشگاه‌های مختلف کشور از شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، مازندران، اهواز، قم و تهران هستند.
  • مجموعه دروس اقتصاد اسلامی مانند فلسفه اقتصاد، مبانی اقتصاد اسلامی، فقه الاقتصاد، بانکداری اسلامی و ... را به یک کارگروه و مجموعه مباحث مربوط به اقتصاد ریاضی، مثل ریاضیات اقتصاد و آمار و ... و همچنين اقتصاد پول و بانک، اقتصاد توسعه، اقتصاد بین‌الملل (مالی بین‌الملل و تجارت بین‌الملل) و زبان تخصصی و ... در کارگروه‌هاي ديگري بررسي مي‌شوند.
  • برنامه كلي براي تحول در مقطع کارشناسی اقتصاد، تعریف یک رشته جامع است که شاخه‌های تخصصی و گرایش‌ها فقط در حد بسته‌های شش تا هشت واحدی در این دوره ارائه می‌شود. در مرحله اول عناوین و اصل موضوعات دروس را مشخص کردیم و در مرحله دوم که در حال حاضر جریان دارد مطالعه و بررسی سرفصل‌ها را در دستور کار داریم.
  • بررسی عناوین دروس رشته اقتصاد در حال حاضر در دستور کار شورای تحول علوم انساني است که در صورت تصویب و نهایی شدن، سرفصل‌هایی که حدود 60 تا 70 درصد آنها به تصویب کارگروه نیز رسیده است به شورای تحول ارائه می‌شود.
  • رویکرد در تحول رشته اقتصاد، سه پارامتر بومی‌سازی، اسلامی‌سازی و بروز رسانی را دنبال مي‌كند.
  • ممکن است تغییراتی که ما در این مرحله داریم به تصویب می‌رسانیم 20 تا 30 درصد نسبت به عناوین و سرفصل‌های موجود باشد.
کد خبر 297766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha