همشهری آنلاین: دکتر حداد عادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر خلاف آنچه اخیراً از بعضی تریبون‌ها شنیده شده است، تحول و ارتقا در علوم انسانی به هیچ‌ وجه به معنای نفی و طرد دستاوردهای مثبت علوم انسانی ریشه گرفته در غرب نیست.

به گزارش فارس، دكتر غلامعلي حداد عادل در جلسه 99 شورای تخصصی تحول و ارتقاي علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: تحول در علوم انسانی به عنوان یکی از الزامات تمدن‌سازی نوین اسلامی ارتباط محکم و وثیقی با تحقق اهداف انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری اخیراً در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم حرکت سریع در راستای بازنگری در مبانی علوم انسانی تأکید فرموده‌اند.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بر خلاف آنچه که اخیراً از بعضی تریبون‌ها شنیده شده است، تحول و ارتقا در علوم انسانی به هیچ‌ وجه به معنای نفی و طرد دستاوردهای مثبت علوم انسانی ریشه گرفته در غرب نیست.

رئیس شورای تحول و ارتقاي علوم انسانی گفت: سعی داریم تا نسبت به برخی از ابهامات موجود در مسیر بازنگری در مبانی علوم انسانی روشنگری کنیم.

دكتر حداد عادل افزود: شورای تحول و ارتقاي علوم انساني، بیشتر وارد مباحث مربوط به اسلامی‌سازی و بومی‌سازی علوم انسانی خواهد شد و مباحث مربوط به کارآمدی و روزآمدی به اساتید و متخصصین آن رشته محول خواهد شد.

وی افزود: باید پس از تصویب سرفصل‌ها، عناوین مربوط به دروس هم به سرعت ارائه و تصویب شوند.

در ادامه جلسه، جمشیدی‌ها رئیس کارگروه علوم اجتماعی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی از موافقت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با دایر شدن مقطع دکتری در رشته دانش اجتماعی مسلمین خبر داد.

همچنين گزارش اصلاح شده کارگروه هنر که با توجه به نظرات ارائه شده در جلسه گذشته مورد بازنگری قرار گرفته بود، ارائه شد.

کد خبر 286697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha