همشهری‌آنلاین: کتاب‌های زرافه (واحد کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق) روز ۲۵ خرداد به‌طور همزمان از اولین کتاب‌های خود رونمایی می‌کند که این مراسم برای کودکان ٣ تا ١٠ سال برگزار می‌شود.

کتاب‌های زرافه همزمان از ۱۰ کتاب کودک رونمایی می‌کند

علي‌اكبر زين‌العابدين، مدير كتاب‌هاي زرافه با اعلام اين خبر گفت: اولين توليدات کتاب‌های زرافه، شامل ١٠ عنوان كتاب است که در قالب دو مجموعه سه جلدی و یک مجموعه چهارجلدی رونمایی می‌شود.

وی افزود: معمولاً مراسم رونمايي از كتاب‌هاي كودكان با حضور بزرگسالان يا دعوت ناشران محترم از پديدآورندگان كتاب كودك برگزار مي‌شود اما در اين مراسم قصد داريم كه كتاب‌ها به سبك كودكانه و براي كودكان رونمايي شوند.

وی اضافه كرد: اين مراسم با اجراي شعرخواني و قصه‌گويي فعال مبتني بر كتاب‌هايي كه رونمايي مي‌شوند، همراه خواهد بود که این کار توسط «گروه ترویج کتاب‌های زرافه» با شعار «با کتاب خوش بگذرانیم» اجرا خواهد شد. در پايان هم، کودکان 3 تا 10 سال حاضر در مراسم، در جشن امضاي كتاب و عكس‌هاي يادگاري با پديدآورندگان کتاب‌ها شرکت خواهند کرد.

زين‌العابدين گفت: «غول سیصد ساله و میز جادویی‌اش» یک مجموعه سه جلدی داستان منظوم است که اشعار آن سروده ناصر کشاورز بوده و تصویرگری آن توسط الهام عطایی‌آذر انجام گرفته است. عناوین سه کتاب این مجموعه عبارتند از: «تولد عجیب و مهمان‌های غریب»، «میزا زو بزا و حاکم برجنس» و «چشمه جادو و تاجر لنگ». این مجموعه برای گروه سنی کودک منتشر شده است.

مدیر کتاب‌های زرافه افزود: مجموعه چهار جلدی «قصه‌های نترسناک» که توسط نازنین آیگانی نوشته و تصویرگری شده، برای گروه سنی خردسال منتشر شده است که در هر قصه، بچه‌ها از چیزی می‌ترسند و در طول داستان، راه‌های غلبه بر آن ترس را می‌آموزند. «تاریکی»، «همه»، «نقاش هیولولوها» و «ما» عناوین این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

وی به رونمایی از مجموعه سه جلدی «اگر به یک...» که با ترجمه مژگان کلهر و امیر لعلی چاپ شده است، اشاره کرد و گفت: عناوین این کتاب‌ها «اگر به یک موش شیرینی بدهی...»، «اگر به یک سگ دونات بدهی...» و «اگر به یک گربه کیک بدهی....» است و در این مجموعه، خردسالان با چرخه نامتناهی نیازها آشنا می‎‌شوند.

مراسم رونمايي همزمان از 10 مجموعه كتاب‌هاي زرافه روز دوشنبه ٢٥ خردادماه ٩٤ از ساعت ٦ تا ٧ عصر در شهر كتاب مركزي واقع در تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان معلم برگزار خواهد شد.

ورود به این مراسم برای همه کودکان، پدران، مادران، مربیان و همه علاقه‌مندان به حوزه کتاب‌های کودک آزاد است.

روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق

کد خبر 297638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha