دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

دریافت زیرچوبی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تخلفی پنهان اما رایج و اجحاف در حق مصرف‌کننده است.

رئيس شعبه 14تعزيرات حكومتي استان تهران با انتقاد از دريافت زير‌چوبي در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار اين عمل را اجحاف در حق مصرف‌كننده دانست.كارگران حدود يك هزار و 300حجره بارفروشي و مستقر در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار به زور از مردم مبالغي اضافي را تحت عنوان «زيرچوبي» دريافت مي‌كنند.

اين در حالي است كه بارفروشان هزينه‌هاي بارگيري كالا را در قيمت مصرف‌كننده محاسبه كرده و نمي‌توانند براي بارگيري كالا وجه اضافه دريافت كنند. با وجود اين اكنون حدود 180بارفروش عمده حقوق كارگران خود را مي‌دهند و تنها بارفروشان ميوه از پرداخت حقوق كارگران خودداري مي‌كنند.

ناصر مديحي، رئيس شعبه 14تعزيرات حكومتي استان تهران در گفت‌وگو با ايرنا با انتقاد از اين وضعيت اعلام كرد كه در اين زمينه بارها به مسئولان مربوطه تذكر داده‌ايم اما همچنان شاهد اين تخلف هستيم. وي با تأكيد بر اينكه اگر صاحبان حجره‌ها و غرفه‌هاي ميدان‌هاي مركزي ميوه و تره‌بار موظف شوند تا به كارگران خود حقوق پرداخت كنند، ديگر شاهد پديده‌هايي همچون زيرچوبي نخواهيم بود،گفت: زيرچوبي مثل پديده دريافت زيرميزي پزشكان است كه موجب اجحاف به مصرف‌كننده و گران شدن نرخ خدمات و كالا مي‌شود.

کد خبر 297556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha