همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، گفت: برای جلوگیری از غافلگیری در خلیج فارس باید تحرکات دشمن را زیر نظر بگیریم.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، این مطلب را امیر دریادار حبیب الله سیاری در بازدید از پایگاه دریایی خارگ عنوان کرد.

سیاری با اشاره به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا اظهارداشت: برای جلوگیری از غافلگیری در منطقه حساس خلیج فارس باید تسلط و اشراف اطلاعاتی کاملی از منطقه داشته باشیم و تحرکات دشمن را زیر نظر بگیریم و مواظب همه رفتارهای نرم و سخت دشمن باشیم تا غافلگیر نشویم.

سیاری در رابطه با پایگاه دریایی خارگ نیز گفت: این پایگاه در زمان دفاع مقدس یکی از نقاط استراتژیک ما بود و دشمن تلاش زیادی کرد تا این جزیره را را تحت تاُثیر قرار دهد و از صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند.

وی ادامه داد: دشمن اگر می توانست صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران را قطع کند، قطعا ضربه بزرگی به اقتصاد ما وارد می شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه سه عامل را از عوامل مهم برای ناکام گذاشتن دشمن در قطع صادرات نفت و وارد آوردن آسیب به اقتصاد کشور دانست .

وی تلاش های خستگی ناپذیر هموطنان در شرکت نفت ، سیستم پدافندی جزیره خارگ و همچنین نیروی دریایی را سه عامل یاد شده عنوان کرد.

براساس این گزارش، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه این بازدید، طرح های عمرانی پایگاه دریایی خارگ از جمله مسجد امام حسین (ع) شهرک جوشن این پایگاه را افتتاح کرد.

کد خبر 297517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha