همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: مهمترین دستاورد امروز نیروی دریایی، برقراری امنیت در مرزهای آبی و تامین منافع کشور در آب های دوردست است.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیردریادار حبیب الله سیاری روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از خانواده های شهدای منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: اگر امنیت پیشرفت ها و دستاوردهای کشور برقرار نشود به طور قطع در کمترین زمان از بین می روند.

وی با بیان این که اگر درکشور امنیت نداشته باشیم هیچ چیز نخواهیم داشت یادآورشد: در دوران دفاع مقدس و در شرایط کنونی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امنیت را در محدوده مسوولیت خود در مرزهای آبی، آب های دوردست و دریاهای آزاد به وجود آورده است.

سیاری اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس ناوهای موشک انداز منطقه دوم نیروی دریایی با اسکورت (همراهی) نزدیک به 10 هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش اجازه ندادند چرخه اقتصادی کشور متوقف شود.

وی یادآور شد: امروز نیز با حضور ناوهای نیروی دریایی، امنیت در آب های دوردست در خلیج عدن برای داشتن اقتصاد سالم به وجود آمده است.

سیاری درباره ساخت تجهیزات نیروی دریایی و خودکفایی دراین بخش گفت: امروز جدیدترین تجهیزات ساخت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، ناوشکن دماوند است که در سال جاری به ناوگان دریایی ما متصل شد و امیدواریم امسال همچنین شاهد بهره برداری از شناورهای جدید سطحی و زیردریایی باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به مدت طولانی حضور ناوهای نیروی دریایی در آب های آزاد ناوهایی که ساخته می شوند باید بتوانند در آب های آزاد دنیا حضور داشته باشند.

سیاری گفت: امروز نیروی دریایی ارتش به دنبال ساخت ناوهایی است که توان حضور در آب های دوردست و امکانات لازم برای دفاع از خود را داشته باشد.

وی اضافه کرد: داشتن سلاح ها و امکانات و فناوری های روز از ویژگی هایی است که در ساخت تجهیزات مورد نیاز مد نظر داریم.

سیاری درمورد ناوگروه 34 اظهارکرد: این ناوگروه شامل ناوشکن جمهوری اسلامی البرز و ناو جمهوری اسلامی بوشهر پس از 75 روز دریانوردی در خلیج عدن و برقراری امنیت برای کشتی های تجاری و نفتکش و مقابله با تروریسم دریایی به تازگی از ماموریت بازگشته است.

وی افزود: همچنین ناوگروه 35 نیز که شامل ناوشکن جمهوری اسلامی الوند و بندرعباس است برای ایجاد امنیت و به نمایش گذاشتن اقتدار جمهوری اسلامی به سمت تنگه باب المندب و دریای سرخ اعزام شده است.

دیدار با خانواده های شهدا و حضور در آیین محفل انسی با قرآن در جمع کارکنان و خانواده های آنان از برنامه های سفر یک روزه فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در بوشهر است.

کد خبر 299093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha