یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در انتقاد شدید از عملکرد ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، راهبرد این ائتلاف را نمایشی و فاقد اثربخشی دانست.

 حکیم: ائتلاف آمریکا علیه داعش نمایشی است

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، حکیم گفت: ما به راهبرد اتخاذ شده ائتلاف برای مقابله با تروریست ها چندان خوشبین نیستیم و احساس می کنیم که اغلب کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف جدیت و تاثیر گذاری ندارند و بیشتر حضور نمایشی دارند. چرا که منطقی نیست قدرتمندترین کشورهای جهان نتوانند حرکت های یک سازمان تروریستی را متوقف کنند و یا از توانایی هایش بکاهند.

وی افزود: چگونه این ائتلاف متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان در مقابل گروهی تبهکار که در صحرایی باز به مساحت هزاران کیلومتر فعالیت می کند، عاجز مانده است. پس ماهواره ها، ابزارهای شنود، پهپاد ها و سازمان های اطلاعاتی کجا هستند؟ این ها همه در حالی است که سلاح به صورت مرتب به دست داعش می رسد و نفت داعشی در بازارها به فروش می رسد.

حکیم با یادآوری این که داعش خطری جدی بر منطقه و کل جهان است و مقابله با آن نیز چالشی جهانی است، گفت: نباید مسوولیت مقابله با این گروه تروریستی را تنها بر دوش عراق گذاشت، هرچند که عراق و ملت این کشور نیز تاکنون هزینه گزافی برای مقابله با این تروریسم پرداخته است.

وی خطاب به کنفرانس و ائتلاف بین المللی پاریس هشدار داد: اگر کشورهای قدرتمند با این توانایی نظامی نمی توانند در برابر گروهی تروریستی بایستند، قطعا داعش در اندک زمانی در مراکز این کشورها بروز و ظهور خواهد کرد و همچون آتش در هیزم منتشر خواهد شد تا ساختارهای امنیت منطقه ای و جهانی را متلاشی کند.

حکیم ادامه داد: همه بدانند که داعش همچون سرطان است و اثرگذاری آن فقط به عراق ختم نمی شود. دیروز داعش شهر سرت در لیبی را اشغال کرد و همسایه اروپا شد؛ تاببینیم اروپا چگونه با همسایه جدیدخود رفتار می کند. منتظر بمانیم و ببینیم که دیگر شهرهایی را که داعش طبق اولویت بندی خود در کشورهای مختلف نابود خواهد کرد. آن موقع همه کسانی که در مقابله با داعش جدیت به خرج ندادند یا کسانی که از آن به عنوان وسیله ایبرای فشار سیاسی علیه دشمنان خود استفاده کردند، پشیمان خواهند شد که البته پشیمانی سودی نخواهد داشت. چرا که تروریسم تفنگی اجاره ای نیست که بتوان بر آن و رفتارش مسلط شد؛ چه این که تجربیات چند دهه گذشته بهترین گواه بر این مدعاست.

کد خبر 297391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha