همشهری‌آنلاین: پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی -فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ۱۵ طرح پژوهشی از جمله باغ‌های تاریخی و مناظر فرهنگی را مورد تحقیق قرار داده است که بزودی نهایی می‌‌‌شوند.

پژوهش در مورد باغ‌های تاریخی و مناظر فرهنگی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشری، مهناز اشرفی رییس پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی - فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر شروع تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به بخشی از باغ‌های تاریخی، شهرها و روستاها و آثار معماری دست کند در دو استان آذر بایجان غربی و شرقی را از جمله این طرح‌ها نام برد.

به گفته اشرفی با انجام دو طرح پژوهشی بر روی بازارهای استان آذربایجان شرقی و بازار کرمان زمینه مناسبی برای راه اندازی مقدمات مربوط به ایجاد پایگاه پژوهشی این بازارها فراهم شد.

او خاطر نشان ساخت که در راستای اجرای طرح‌های پژوهشی سال گذشته با تشکیل کارگروه میراث کشاورزی گامهای موثری در خصوص شکل گیری پایگاه میراث کشاورزی برداشته شد.

اشرفی طرح مربوط به کاربرد لیزر در مرمت و نزدیک شدن به تهیه دستورالعمل کاربردی در این زمینه را نیز از دیگر طرحهای در دست انجام پژوهشکده اعلام کرد.

رییس پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی - فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تهیه و چاپ مقالات علمی مرتبط با موضوع میراث فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این پژوهشکده در سال گذشته اعلام کرد که منجر به تهیه و چاپ 6 مقاله علمی-پژوهشی، 6 مقاله علمی- ترویجی و 15 مقاله در سایر مجلات علمی شده است.

اشرفی تهیه و آماده سازی دوکتاب شامل مجموعه مقالات اولین همایش معماری دست کند و کتابی با موضوع منظر باغ را از نتایج فعالیتهای پژوهشگران این پژوهشکده در حوزه انتشار اعلام کرد.

او از دیگر فعالیتهای مهم این پژوهشکده را چاپ تنها مجله علمی- ترویجی مربوط به موضوع میراث فرهنگی یعنی مجله "اثر"عنوان کرد که دبیرخانه این مجله در سال گذشته موفق به چاپ 5 شماره61تا65در یک سال شده است.

رییس پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی - فرهنگی با اشاره به برگزاری 6 نشست تخصصی -علمی در سال گذشته افزود: گرفتن مجوز برای دومین همایش بین المللی معماری دست کند از کمیسیون فرهنگی دولت و راه اندازی سایت همایش و اعلان فراخوان از دیگر اهم فعالیتهای این پژوهشکده است.

کد خبر 297337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha