همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله چهارشنبه سیزدهم خرداد در مراسمی به مناسبت بزرگداشت مرحوم آیت‌الله العظمی سید محمد تقی بهجت، مرجع عالیقدر شیعیان به ایراد سخنرانی پرداخت.

ayat

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود که به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم یادبود و بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت در ضایحه بیروت پخش شد، به بیان شرح حال و زندگی این عالم ربانی پرداخت.

وی در این سخنان به تاریخچه آغاز فعالیت‌های روحانیت در ایران پرداخته و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (قدس‌سره‌الشریف)، به روی مسلمان عوالم جدیدی گشوده شد که دوره‌ای بی سابقه و ناشناخته در ایران بود و در این دوران علمای زیادی به بحث و تدریس پرداخته و کتاب‌های زیادی منتشر شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با توصیف شرایط کسی که واجد شرایط رهبری برای مسلمانان و شیعیان است، گفت: کسی که می‌خواهیم او را به عنوان مرشد خود برگزینیم باید کسی باشد که به قله‌های علم و معرفت رسیده باشد.

وی ادامه داد: وقتی ما بخواهیم که در یک درگیری نظامی به پیروزی و اوج برسیم باید مدیر و فرماندهی با تجربیات نظری و کمال معرفتی انتخاب کنیم.

سید حسن نصرالله در اشاره به شخصیت آیت‌الله بهجت گفت: ایشان شخصیتی عاشق خدا و تشنه احسان و عمل بود؛ کسی که رهروان وی با قلبی مطمئن راهش را ادامه می‌دادند و از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد و برجسته وی وضوح، نداشتن دلبستگی دنیوی، اصالت اسلامی و سادگی در کلام بود و هرگز زیاده سخن نمی‌گفت و همواره می‌فرمود شما به دستورات خدا عمل کنید بقیه امور با خداست و بر این مساله تاکید داشت که ترک گناه در عمل و اعتقاد داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما باید ابتدا شخصیت این عالم ربانی را شناسایی و وی را به مردم معرفی کنیم و آنچه که ما نیازمندان به آن نیاز داریم از شخصیت ایشان برگیریم. ما نیاز به شناخت و معرفی ایشان به مردم داریم و این کنفرانس گامی در این مسیر است تا افکار و ارشادات وی را بهتر بشناسیم.

کد خبر 297104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha