همشهری آنلاین: موسسات انتشاراتی مکتوب و الکترونیکی، موسسات مطبوعاتی، طیف وسیعی از جشنواراه‌ها و موزه‌ها به همران بخشی از فعالات حوزه سینما، موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی از پرداخت مالیات معاف شدند.

نوش‌آبادی

به گزارش ایرنا ، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه (11 خرداد)در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: وزارت ارشاد با توجه به ماده 12 آیین نامه اجرایی ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم ، برای این که طیف وسیع‌تری از فعالان فرهنگی را تحت پوشش معافیت مالیاتی قرار دهد، تفاهم نامه‌ای با سازمان امور مالیاتی منعقد کرده است.

وی گفت: شرط برخورداری از این معافیت این است که باید موسسات و نهادها، ضمن دارا بودن مجوزهای لازم، منطبق با ضوابط و قوانین جاری فعالیت کنند و همچنین اظهارنامه سالیانه مالیاتی خود را تکمیل و به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند.

نوش آبادی با بیان این که چهار طیف یاد شده از سال 93 مشمول این معافیت مالیاتی می شوند، گفت: موسسات انتشاراتی اعم از کتب مکتوب و الکترونیکی، موسسات مطبوعاتی و فعالان این حوزه شامل تولید، توزیع و نشر خبر و انتشار مطبوعات اعم از چاپی و الکترونیکی، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه های دیجیتال، جشنواره های قرآنی، فعالیت های نمایشگاهی، موزه های فرهنگی، مراسم و مجامع فرهنگی و فعالیت‌های هنری اعم از تولید، تکثیر، توزیع، نمایش فیلم اعم از سینمایی و خانگی، اجرای صحنه‌ای موسیقی و پخش آثارش، تئاتر و هنرهای تجسمی و سنتی نیز مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: وزارت ارشاد این تفاهم نامه را سال گذشته منعقد کرده و امور مالیاتی امسال آن را ابلاغ کرده است و اجرای آن برای موسسات و نهادهای یادشده از سال 93 خواهد بود.

کد خبر 296952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha