همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، از معافیت مالیاتی فعالان فرهنگی و هنری خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی جنتی از اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مورخ 23 تير ماه 93 شامل فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و فرهنگ و هنری که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام می‌شود، خبر داد.

جنتی اظهار داشت: تمامی فعالان حوزه‌های نشر، مطبوعات و فرهنگ و هنر بر اساس اصلاح آیین‌نامه اجرایی تبصره (3) ماده (139) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم، از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی افزود: بنا به پیشنهاد شماره 1/150812 مورخ 12 بهمن ماه 92 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به استناد تبصره 3 ماده 139 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1380، این اصلاحیه در قانون مالیات‌های مستقیم به تصویب هیات وزیران رسید.

جنتی ادامه داد: بر اساس این اصلاحیه، تمامی موسسات فرهنگی و هنری که تا سال 1390 اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه نکرده‌اند؛ از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی تاکید کرد: بدیهی است تمامی موسسات مکلف به تسلیم به موقع اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان یا حساب درآمد و هزینه حسب مورد طبق مقررات قانون مالیات‌های مستقیم خواهند بود.

کد خبر 269875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha