طرح اصلاحیه مجلس درباره قانون مالیات ارزش افزوده به‌زودی به صحن ارائه و اشکالات آن برطرف می‌شود.

عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب به ايرنا اعلام كرد: بايد ماليات ارزش افزوده از مصرف و نه از سمت توليد اخذ شود تا منجر به كاهش مصرف و نه توليد شود. به گفته غلامعلي‌جعفرزاده ايمن‌آبادي در برخي كالاهاي تجديدپذير همچون طلا و جواهر با هر بار تبديل كالا، ماليات ارزش افزوده اخذ مي‌شود، به‌طوري كه طي چند مرحله قيمت آن را به صفر مي‌رسانيم و اين وضعيت داراي اشكال است. جعفر‌زاده تأكيد كرد: اين شيوه دريافت ماليات ارزش افزوده، قيمت تمام‌شده كالا را افزايش داده و باعث خسران واحدهاي توليدي مي‌شود، درحالي‌كه هدف از اخذ اين ماليات، كاهش مصرف و نه توليد بوده است.

  • تخلفات 10ميليارد توماني اصناف

مديركل بازرسي ويژه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از تشكيل بيش از 2700پرونده تخلف از واحدهاي صنفي طي 3ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در همين مدت ارزش تخلفاتي اين واحدهاي صنفي بيش از 10ميليارد و 357ميليون و 118هزار تومان بوده است. سيدمجتبي قاسمي اظهار كرد: پرونده‌هاي متخلفان براي سير مراحل قانوني و صدور رأي نهايي به هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات صنفي و شعب تعزيرات حكومتي ارسال شد.

  • جمع‌آوري بتن‌هاي غيراستاندارد از بازار تهران

مديركل استاندارد تهران از تشديد نظارت بر مصالح ساختماني خبرداد و گفت: بازرسان استاندارد اين اداره كل، بتن، شن و ماسه غيراستاندارد را از بازار تهران در مردادماه جمع‌آوري كردند. مسلم بيات گفت: در راستاي نظارت بر اجراي استاندارد كالا، كارشناسان و بازرسان اين اداره كل در جريان بازرسي‌هاي متوالي خود بتن آماده غيراستاندارد را با نام تجاري مقاوم بتن شايان در واحد توليدي شناسايي و توقيف كردند.

  • آمادگي 8 بانك ايراني براي معامله با قطر

رئيس سازمان توسعه تجارت ايران بر توسعه همكاري تجاري بين 2‌كشور ايران و قطر تأكيد كرد و گفت: هم‌اكنون 8بانك ايراني خارج از تحريم‌هاي بين‌المللي قرار دارند كه مي‌توانند در نقل و انتقال مالي با قطر فعاليت كنند. ولي‌الله افخمي با تأكيد بر اينكه تا موضوع نقل‌و‌انتقال پول حل نشود، امكان گسترش روابط تجاري فراهم نيست، گفت: اين بانك‌ها هم دولتي و هم خصوصي هستند و درصورت آمادگي قطر مي‌توانيم موضوع نقل و انتقال پول را از طريق اين بانك‌ها انجام دهيم. افخمي درخصوص راه‌اندازي خط كشتيراني بين ايران و قطر، گفت: اين خط كشتيراني در آينده‌اي نزديك با موافقت قطر راه‌اندازي خواهد شد و ما نيز آمادگي داريم براساس برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده بستر لازم را براي ايجاد اين خط كشتيراني فراهم كنيم.

کد خبر 271582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha