چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

شهردار تهران عصر روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از بازارچه خیریه شبکه همیاری که در محل زیرگذر چهارراه ولیعصر تهران برپاست، طی سخنانی آسیب‌های اجتماعی را یکی از معضلات شهر تهران عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف جدی ما این است که بتوانیم به همه سمن‌ها و تشکل‌های مردمی که در بخش‌های مختلف به‌صورت داوطلبانه به نیازمندان رسیدگی می‌کنند، کمک کنیم تا یک هم‌افزایی به‌وجود بیاید.

قالیباف

 به گزارش شهرنوشت، محمدباقر قاليباف با بيان اين مطلب و با تأكيد بر ضرورت رسيدگي به فقرا، ايتام و نيازمندان، تصريح كرد: هم‌اكنون بيش از يك سال و نيم است كه به‌صورت جدي به اين بحث مي‌پردازيم و اين هماهنگي‌ها از سال گذشته بسيار بيشتر شد. در نتيجه اين اقدامات، براي نخستين‌بار است كه جمع بيش از 60مؤسسه كه در اين راه فعاليت مي‌كنند را گرد هم آورده و فضا را در اختيار آنها گذاشته‌ايم تا هم به نوعي خودشان را معرفي كنند و هم مردم خريدهايي را از آنها انجام دهند؛ به اضافه اينكه در اين نمايشگاه مردم با اين سمن‌ها آشنا شده و مي‌توانيم اين موضوع را به يك فرهنگ عمومي تبديل كنيم.

شهردار تهران تأكيد كرد: مطمئن هستم با برنامه‌اي كه در شهرداري تهران وجود دارد، مي‌توانيم بخشي از اين نابساماني‌ها مخصوصا در زمينه رسيدگي به نيازمندان، مستمندان، زنان سرپرست خانوار، بحث اعتياد، كودكان كار، كودكان فرار، كارتن خواب‌ها و... را سامان دهيم. قاليباف با تأكيد بر اينكه رسيدگي به اين مسائل از وظايف انساني و اسلامي ما به شمار مي‌رود، تأكيد كرد: اين اقدام از برنامه‌هاي جدي ما در شهرداري تهران است و اين نمايشگاه نيز نمونه‌اي بود كه مؤسسات فعال در اين زمينه ارتباط دقيق‌تري داشته باشند و اين فرصت را در اختيار آنها قرار دهيم.

وي تأكيد كرد: البته اين اقدامات و مباحثي همچون كارآفريني، توانمند‌سازي‌ و استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي به‌منظور ايجاد هم افزايي بيشتر را به‌صورت دائمي، در هر‌ماه اجرايي مي‌كنيم اما اميدوارم كه همكاران من اوج اين اقدام را در‌ماه مبارك رمضان داشته باشند. شهردار تهران همچنين در پاسخ به سؤالي درباره شكل‌گيري شبكه همياري تحت حمايت دفتر شهردار تهران، تصريح كرد: مهم‌ترين وظيفه ما اين بوده است كه ابتدا اين مؤسسات را كنار هم جمع كنيم تا با هم آشنا شوند و اين هم‌افزايي به‌وجود بيايد، در ادامه مسير طبيعتا شهرداري نيز ظرفيت‌هايي را در اختيار دارد كه با استفاده از اين ظرفيت‌ها مي‌توانيم اين مؤسسات و سمن‌ها را به مردم معرفي كرده و مشكلات را حل كنيم.

قاليباف همچنين درباره تاسيس سامانسراهاي جديد در شهر تهران تأكيد كرد: هم‌اكنون بخشي از اين كار را انجام داده‌ايم اما با توجه به آشنايي بنده با سابقه اين كار، قبول ندارم كه اردوگاه‌هايي درست كنيم، كارتن خواب‌ها را بگيريم و آنها را تحت عنوان ماده 16در جايي نگهداري كنيم. وي افزود: به هر حال وزارت كشور در اين زمينه از ما درخواست كمك كرد و شهرداري نيز 2 سامانسرا را به‌صورت قطعي آماده كرده و 2 سامانسراي ديگر را نيز در دست آماده‌سازي‌ دارد، اما بدانيد كه اين روش اساسا روش درست و قطعي نيست.
شهردار تهران تأكيد كرد: در ميان همين كارتن خواب‌ها ما دانشجويان، مترجمان و افراد تحصيل كرده‌اي داريم كه وقتي با آنها صحبت مي‌كنيم، تنها لازم است مقداري به آنها كمك كنيم تا خودشان را اداره كنند.

کد خبر 296477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha