دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت، از تشکیل پرونده تخلف ۳۰ پزشک زیرمیزی‌بگیر و مؤسسات درمانی متخلف خبر داد.

تشکیل پرونده برای ۳۰پزشک زیرمیزی‌بگیر

معاون نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشكي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، درباره آخرين وضعيت رسيدگي به شكايت مردم در حوزه دريافت غيرمتعارف تعرفه از سوي برخي پزشكان گفت: در اين زمينه با توجه به شرايطي كه ايجاد شده، در اكثر نقاط كشور رعايت تعرفه‌ها از سوي پزشكان به‌خوبي انجام شده، به‌طوري كه 95درصد شكايت‌ها رسيدگي شد و تعيين تكليف و پيگيري آنها انجام شده است. 80درصد تماس‌هاي گرفته شده با سامانه ثبت شكايات، درخصوص نحوه ارائه خدمات درماني بوده و به تعرفه‌ها ربطي نداشت‌. به همين دليل، اين تماس‌ها را از سامانه 1690به دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي ارجاع داده‌ايم، با مردم تماس گرفته شده و به آنها توضيحات لازم داده شده، اغلب اين موارد در مورد نحوه برخورد، هزينه دارو و خدمات بوده است.

محمد جهانگيري با اعلام اينكه 5تا 6درصد اين شكايات مربوط به تجهيزات پزشكي و موارد مصرفي مثل دارو بوده است و فقط 10درصد درخصوص تعرفه شكايت ثبت شده، افزود: شكايات مربوط به تعرفه به تمام ستاد استان‌هاي كشور ارجاع داده شده كه 4درصد آن مربوط به تهران و 6درصد مربوط به كل كشور بوده است. در اين زمينه 95درصد پرونده‌ها تعيين‌تكليف شده‌اند. در تهران تخلف 5پزشك زيرميزي‌بگير مشخص و ميزان محروميت از طبابت برايشان تعيين شده است. در مورد دريافت غيرمتعارف تعرفه و دريافت وجه در مطب، 17مورد در كل كشور ثابت شده كه براي برخي از آنها حكم صادرشده و در ساير موارد در حال بررسي آنها هستيم. علاوه بر اين 13پرونده نيز در مورد دريافت تعرفه غيرمجاز از سوي مؤسسات درماني بوده كه پول دريافت‌ كرده‌اند كه اين مبالغ به مردم عودت داده شده و پرونده آنها در حال بررسي است.

وي با تأكيد بر اينكه هرگونه دريافت پول در مطب تخلف است، گفت: پول بايد در بيمارستان و با صدور صورتحساب، رد و بدل شود. از مردم مي‌خواهيم وجهي در مطب نپردازند و موارد تخلف را به ما اطلاع دهند.

کد خبر 296138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha