پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: واقعیت مجازی به معنای تجربه ای متفاوت در دنیای مجازی است که کاربران قادر به درک همه چیز در این فضا بوده و می توانند با محیط اطراف خود تعامل برقرار کرده و تجربه متفاوتی داشته باشند.

واقعیت مجازی

چنین رویایی با تکنولوزی‌های واقعیت مجازی در حال محقق شدن است. یکی از ان تکنولوژی‌های مدرن هدست‌های واقعیت مجازی است. کاربران با به سر کردن این هدست در دنیای واقعی و مجازی غوطه ور خواهند بود.

سایت بی ای ایی سیستمز(baesystems) در این باره می‌نویسد؛ در سال های اخیر، شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت کردند و هدست‌های واقعیت مجازی بسیاری طراحی کرده‌اند که کاربران با پوشیدن آنها بر چشم می‌توانند تجربه متفاوتی از دنیای مجازی و اطراف خود داشته باشند.

بی ای ایی با کمک دانشگاه بیرمنگام انگلیس در حال فعالیت بر روی این پروژه است که در آینده می تواند در میدان‌های جنگ و در شرایط اضطراری برای نجات و حفظ جان انسان ها کاربرد داشته باشد.

در تصاویر اولیه‌ای که از این سیستم منتشر شده، سیستمی مانند (Oculus Rift) بر چشمان کاربران دیده می شود که دیدی وسیع و گسترده از دنیای واقعی را در کنار تصاویر، ویدئوها و ا طلاعات مختلف مجازی نمایش می‌دهد.

واقعیت مجازی

اما این شرکت با همکاری محققان در حال فعالیت بر دو نمونه مشابه از تکنولوژی وی‌آر است که از یک فرمان پرتابل و یک کابین پوشیدنی تشکیل شده است.

مرکز فرمان پرتابل می تواند در یک کانتینر کوچک قرار گرفته و از یک هدست و دستکش متفاوت برای برقراری ارتباط در دنیای مجازی استفاده شود. سپس با کمک این مرکز می توان کنترل و هدایت میدان های نبرد را در اختیار داشت.

اما یکی از بخش‌هایی که بی ای ایی (BAE) قصد دارد تا برای خلبانان به این سیستم اضافه کند را می‌توان در بخش بینایی (Oculus Rift) این کلاه دانست. لبه این کلاه می تواند برای شناسایی و همینطور تطبیق اطلاعات مجازی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

با این تفاسیر دنیای مجازی هنوز باید برای تجلی خود به واقعیت مجازی کمی صبر کند!

کد خبر 296123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha