مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

برنامه‌های اعیاد شعبانیه پایتخت اعلام شد.

مديريت شهري در اعياد اين‌ماه برنامه‌هايي با نام «فصل نيايش» و منطبق با فرهنگ اسلامي ايراني را در دست اجرا دارد.به گفته عبادالله رمضاني، مديركل فرهنگي شهرداري تهران، در جشن‌هاي ويژه‌اي با عنوان «شور باران» از پاسداران و ايثارگران در سطح مناطق 22گانه تقدير و تجليل مي‌شود. اين مراسم در 1200مسجد شهر تهران برگزار خواهد شد.

وي يكي ديگر از جشن‌هاي ويژه اعياد شعبانيه را «سقاي آب و ادب» خواند و گفت: در ادامه اين اعياد در شب تولد حضرت ابوالفضل(ع) نيز از جانبازان تهراني تقدير به عمل خواهد آمد. رمضاني با تأكيد بر جايگاه ويژه جانبازان در شهر اظهار كرد: تجليل از جانبازان در سراي مناطق 22گانه به‌عنوان الگوي‌هاي نمادين و كساني كه براي ما تلاش كردند، از ديگر برنامه‌هاي معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در راستاي تجليل از اين قشر زحمتكش است كه حق بسياري بر گردن جامعه ما دارند.

مديركل فرهنگي شهرداري تهران به تولد امام سجاد(ع) اشاره و بيان كرد: در اين ايام براي آزادگان پايتخت جشن‌هايي با رويكرد هويت‌بخشي به سيماي بصري شهر اجرا خواهيم كرد. وي افزود: در جشن‌هاي اعياد شعبانيه برنامه‌هايي چون خواندن اشعار، جملات نغز، روايات و احاديث از ائمه به‌ويژه امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام‌سجاد(ع) به‌منظور اشاعه فرهنگ رشادت انجام مي‌گيرد؛ به‌طوري كه جشن‌هاي اين ايام با حضور سخنرانان مذهبي، اجراي مسابقات فرهنگي، اهداي جوايز به كودكان و نوجوانان برگزار مي‌شود تا ضمن ارائه برنامه‌هاي فرهنگي مناسب، فضاي شاد و مفرحي براي شهروندان رقم بخورد.

از سويي نيمه شعبان امسال با ايام ارتحال امام خميني(ره) تقارن پيدا كرده است. به‌گفته رمضاني، با توجه به همزماني اين دو موضوع، در ايام بزرگداشت امام‌خميني(ره) به‌صورت مناسبي برنامه‌ريزي شده تا با اجراي محافل مناجات‌خواني شأن لازم حفظ شود. وي حضور مبلغان در مترو را از ديگر برنامه‌هاي اعياد شعبانيه بيان كرد و افزود: مبلغان با رويكرد اين ايام با شهروندان ارتباط گرفته و به توضيح مسائل فرهنگي در اين حوزه خواهند پرداخت تا به موضوع آموزش‌هاي شهروندي نيز پرداخته شود.

همچنين آلبوم‌هاي صوتي، كتاب و پوسترهاي مناسبتي با محوريت اعياد شعبانيه در‌اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد. وي در پايان با اشاره به جشن‌هايي كه در بوستان‌هاي تمام مناطق 22گانه برگزار مي‌شود، اظهاركرد: در بوستان‌هاي اصلي شهر تهران مانند بوستان ولايت، پارك ملت و بوستان‌هاي بزرگ ديگر مناطق اين جشن‌ها منطبق با فضاي فرهنگي شهر برگزار مي‌شود.

کد خبر 295748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha