شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

از نظررئیس شورای اسلامی شهرتهران بعید است که کار انتقال پایتخت به ثمر بنشیند.

مهدي چمران كه يكي از اعضاي شوراي مطالعاتي طرح انتقال و ساماندهي پايتخت كشور به شمار مي‌رود در پاسخ به سؤال همشهري كه از وي درباره احتمال انتقال پايتخت پرسيد‌، گفت: ‌كارشناسان ظرف 2سال آينده از جنبه‌هاي مختلف بررسي‌هاي لازم را خواهند داشت زيرا اگر تنها مسئله انتقال پايتخت سياسي باشد آن وقت بايد براي پايتخت بعدي پول تزريق كرد زيرا نخواهد توانست مثل تهران درآمدزا و خودكفا باشد. اگر هم بخواهد خودكفا و درآمدزا باشد آن وقت جمعيت آن قابل كنترل نخواهد شد، چون نمي‌شود در شهر را به روي مردم بست و به سرنوشت تهران دچار خواهد شد.

‌وي در بخش ديگري از مصاحبه ‌خود با خبرنگاران درباره ساخت‌وساز در ميدان سپاه و ساختمان جديد شيشه‌اي بهارستان گفت: ما در صحن شوراي شهر به نماي شيشه‌اي ساختمان بهارستان به‌صورت كتبي و شفاهي اعتراض كرديم تاجايي كه رئيس مجلس‌ به فكر اصلاح اين مسئله افتاده است. در مورد ساخت‌وساز در ميدان سپاه نيز با توجه به شيب زمين پيش‌بيني مي‌كنيم تعداد اين سازه از 16به 7طبقه كاهش يابد كه البته در اين‌باره شوراي‌عالي معماري بايد تصميم بگيرد.

وي در بخش د يگري از سخنان خود در مورد كاربري اراضي پادگان‌ها طبق طرح جامع و تفصيلي شهر تهران گفت: ما معتقديم كه همه پادگان‌ها بايد در پهنه G قرار داشته باشند اما تنها يكي‌دو تا از پادگان‌ها در اين پهنه هستند و مابقي در پهنه S و M قرار دارند كه دراين صورت من ترجيح مي‌دهم پادگان‌ها در شهر بمانند تا تخريب شوند و به جايش ساختمان‌هاي متراكم ساخته شود.

يكي ديگر از سؤالات مطروحه از مهدي چمران درباره سرنوشت طبقه هفتم پاساژ علاءالدين بود. وي گفت: اين پاساژ حكم تخريب از كميسيون ماده 100داشت و رأي ديوان لازم بود كه دراين باره نيز ديوان عدالت اداري كار تخصصي در دست دارد و با استفاده از كارشناسان و مهندسين مشاور استحكام اين بنا را بررسي دقيق مي‌كنند كه بنا به اطلاعات دريافتي ازنظر استحكام دروضعيت نامناسبي باشد و رأي ديوان نيز همين روزها صادر خواهد شد.

وي همچنين درباره تخريب باغات منطقه يك نيز گفت: ‌هرجايي كه باغ بوده يعني سند باغ داشته و يا از كميسيون ماده 7رأي باغ گرفته برگشت ناپذير است و حتي اگر يك درخت هم درآن باقي نمانده باشد باغ قلمداد مي‌شود.

رئيس شوراي شهر تهران در مراسم افتتاح‌ دومينفن بازار مديريت شهري نيز بر خودكفايي علمي و بومي‌سازي‌ فناوري در پايتخت تأكيد كرد. مهدي چمران با بيان اينكه در دنياي امروز نمي‌توان با سيستم‌هاي سنتي و گذشته كار كرد، گفت: بايد براي مديريت بهتر امور از تكنولوژي و فناوري‌هاي روز بهره‌مند شد. چمران افزود: نمايشگاه‌ها معمولا صرفا محلي براي اطلاع‌رساني به مردم هستند اما اين نمايشگاه ارتباط واقعي في مابين مخترعين و بازار ايجاد مي‌كند.

کد خبر 303423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha