مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

تلاش برای تبیین سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست، ازجمله اقداماتی است که رئیس ستاد محیط‌زیست شهرداری تهران از آن به‌عنوان یک وظیفه اخلاقی یاد می‌کند؛ موضوعی که منجر به برگزاری نشست هم‌اندیشی شد تا خبرنگاران و اصحاب رسانه به تبادل دیدگاه‌های خود در این‌باره بپردازند و سیاست‌های کلی زیست‌محیطی که از سوی مقام معظم رهبری در آبان‌ماه سال‌جاری به دستگاه‌های مختلف کشور ابلاغ شده است را مورد بررسی قرار دهند.

محمد مهدي گلمكاني، رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدارشهرداري تهران در «نشست هم‌انديشي تبيين سياست‌هاي كلي مقام معظم رهبري در حوزه محيط‌زيست» گفت كه تنها راهي كه مي‌توانيم به نقطه مطلوب در محيط‌زيست دست پيدا كنيم، پتانسيل اجتماعي است و توسعه شبكه اجتماعي فرصتي براي ايده‌پردازي جوانان در عرصه محيط‌زيست است.

به گفته وي، تشكيل شوراي محيط‌زيست محله مي‌تواند منجر به استقرار مديريت محلي در حوزه محيط‌زيست شود. فعال‌كردن مديريت محلي به اين معناست كه مشكلات زيست‌محيطي هر محله از سوي ساكنان كاسته شود و از آن جا كه در اين مسير معضلات زيست‌محيطي هر محله با محله ديگر متفاوت است، منابع نيز به‌صورت عادلانه تقسيم مي‌شود.گلمكاني درخصوص سياست‌هاي ابلاغي زيست‌محيطي مورد تأكيد مقام معظم رهبري افزود: رويكرد اصلي ما در بحث محيط‌زيست، رويكرد اجتماعي است و رهبري نيز در 3بند به اين موضوعات پرداخته‌اند.

رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با بيان اينكه توجه به محيط‌زيست از نيازهاي اصلي جوامع است، اظهاركرد: به همين منظور تك تك شهروندان نقش مؤثري در اين زمينه دارند. به‌گونه‌اي كه در بحث آلوده نكردن زمين و جلوگيري از آلودگي هوا و منابع طبيعي همچون آب بايد تلاش كنيم. رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با ابراز اميدواري از راه‌اندازي خانه‌هاي محيط‌زيست در سراي محله‌ها اظهاركرد:

اميدواريم مديريت محلي را در حوزه محيط‌زيست مستقر كنيم تا مشكلات محله كه ساكنان محل به‌صورت مستقيم از آن متضرر مي‌شوند را كاهش دهيم؛ چرا كه تخصيص منابع بايد به‌صورت عادلانه انجام شود.وي با بيان اينكه بايد دغدغه محيط‌زيستي داشته باشيم، ادامه داد: اين موضوع يك مسئله كشوري است كه بايد براي حل آن دست به‌دست هم دهيم تا معضلات را از بين ببريم. خوشبختانه شهردار تهران بر انجام سياست‌هاي رهبري توجه ويژه داشته است. به طريقي كه توسعه حمل ونقل عمومي و مترو و همچنين بحث‌هاي زيست‌محيطي را در بودجه سال95 درنظر گرفته است. گلمكاني با اشاره به سياست‌هاي كلي محيط‌زيستي كه رهبرمعظم‌انقلاب اعلام كرده‌اند، خاطرنشان كرد: مديريت جامعه هماهنگ و نظام‌مند با رويكرد در مشاركت‌هاي مردمي، ايجاد نظام يكپارچه محيط‌زيست و همچنين جرم‌انگاري تخريب محيط‌زيست ازجمله اين موضوعات است.

کد خبر 322752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha