همشهری آنلاین: عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، از پیگیری نمایندگان مجلس به منظور تصویب لایحه کاهش ساعات کاری بانوان شاغل خبر داد.

کار بانوان

به گزارش ايسنا، محمد اسماعیل سعیدی ، اظهار کرد: در این طرح مقرر شده است ساعت کاری بانوان شاغل به 36 ساعت در هفته کاهش یابد.

وی کاهش ساعت کاری بانوان شاغل را به منظور تقویت جایگاه خانواده،عنوان کرد و گفت: بانوان شاغل باید فرصت کافی برای زندگی شخصی و در کنار فرزندان و همسر بودن را داشته باشند.

وی، در پاسخ به برخی نگرانی‌ها در خصوص عدم تمایل مدیران به جذب و استخدام بانوان در صورت اجرایی شدن این طرح گفت: ما تلاش کرده‌ایم با ارائه پکیچ‌های حمایتی و در نظر گرفتن مشوق‌های خاص در مقابل این موضوع، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر طرح به طور کامل تصویب شده و به امضای 50 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار دارد.

وی گفت: قانون این موضوع را الزام آور تعریف کرده و ما تمام تلاش خود را برای کاهش ساعت کاری بانوانی که سرپرست خانوار هستند و یا مشکل خاص دارند به کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: تصویب این لایحه و اجرای موفق آن منوط به همکاری کارفرمایان است؛ چراکه ما تمام مشوق های مورد نظر را اعمال کرده‌ایم و این‌که کارفرمایی در راستای این قانون تصمیم بر جایگزین کردن نیرو کند نشان از نگاه‌های نسنجیده کارفرما دارد و منصفانه نیست.

این نماینده مجلس درباره قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه نیز گفت: با توجه به این‌که برخی از کارفرماها این موضوع را رعایت نمی‌کنند دوباره این موضوع در جلسات کمیسیون اجتماعی مطرح شده است و تلاش می‌کنیم راهکارهای مناسبی برای اجرایی کردن این قانون تعریف کنیم.

وی افزود: این امر یک قانون است اما کارفرما در این قانون مکلف نشده است و برداشت‌های مختلفی از این موضوع صورت می‌گیرد.

کد خبر 295421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha