همشهری آنلاین: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از ورود پیکر مطهر۲۷۰ شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده اند خبر داد و گفت: این شمار پیکر شهدا در روز ۲۸ اردیبهشت ماه از طریق مرز شلمچه وارد کشور خواهند شد.

شهید

به گزارش ایرنا از پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده در این خصوص افزود: در دو هفته اخیر با تلاش کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جنوب عراق فاو، ابو فلوس ،شلمچه ،مجنون و زبیدات تعداد 270 شهید کشف شد.

وی ادامه داد: همزمان با ورود ابدان پاک و مطهر این شمار از شهدای جنگ تحمیلی ر‍‍ژیم بعثی صدام علیه ایران اسلامی از مرز شلمچه آنان مورد استقبال عشایر غیور دشت آزادگان قرار خواهند گرفت.

باقرزاده خاطرنشان کرد: این شهدا برای مراسم وداع به سوسنگر منتقل خواهد شد و مراسم استقبال کاملا عشایری برگزار خواهد شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین خاطر نشان کرد: همزمان با ایام شهادت امام موسی بن جعفر (ع) روز 24 اردیبهشت ماه نیز تعداد چهار شهید در 2 نقطه استان خوزستان، بخش سردشت زیدون و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تشییع و به خاک سپرده شدند.

وی گفت: تاکنون در سراسر کشور استقبال بسیار خوبی برای درخواست تدفین شهدای گمنام شده است از جمله 1200 شهر و شهرستان و 180 دانشگاه و حوزه علمیه درکشور در نوبت هستند.

گفتنی است با توجه به ادامه روند کشف پیکرهای شهدای گرانقدر در عملیات تفحص در این مراسم پیکر 270 شهید بزرگوار وارد خاک میهن اسلامی خواهند شد.

کد خبر 295324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha