سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکرهای چهار شهید گمنام، که عصر دوشنبه از طریق فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب وارد شیراز شده بود، صبح سه‌شنبه و با برگزاری مراسم رسمی احترام نظامی، به محل معراج شهدا منتقل شدند.

شهید

به گزارش ایسنا صبح سه‌شنبه 22 اردیبهشت پیکرهای این شهدا پس از استقبال رسمی و برگزاری مراسم زیارت عاشورا بر روی دستان مردم شیراز و با اسکورت بسیجیان و نیروی انتظامی تشییع و به معراج شهدای استان فارس واقع در بنیاد حفظ آثار منتقل شدند.

پیکرهای این چهار شهید قرار است پس از برگزاری مراسم‌ وداع در ادارات، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی شیراز، به شهرهای بیضا و فسا تشییع شده و به خاک سپرده شوند.

مراسم وداع دانشجویان و دانش‌آموزان و اقشار مختلف با این شهدا تا ساعت 16 امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در معراج شهدای شیراز برگزار می‌شود و پس از آن، این پیکرهای مطهر به نواحی چهارگانه سپاه شیراز منتقل و برنامه وداع با شهدا با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

صبح چهارشنبه نیز پیکرهای مطهر این شهدا به فرمانداری و شورای اسلامی شهر شیراز منتقل خواهد شد و همزمان با سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع)، مراسم تشییع آن شهدا انجام می‌شود.

شهدایی که قرار است در فسا تشییع و به خاک سپرده شوند در زمان شهادت 19 و 21 ساله بوده و سال 67 به شهادت رسیده‌اند.

پیکرهای مطهر آنان در مناطق مربوط به تک (حمله) دشمن در شلمچه و فاو تفحص شده است.

همچنین دو شهیدی که در بیضا تشییع می‌شوند در زمان شهادت 25 و 20 ساله بودند که یکی از آنان سال 61 در جبهه شرهانی و در منطقه عملیاتی محرم به شهادت رسیده و دیگری در جزیره مجنون و منطقه عملیاتی خیبر در سال 62 به فیض شهادت نائل شده است.

کد خبر 294925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha