همشهری آنلاین: نماینده سازمان جهانی صلیب سرخ در ایران از فراهم شدن تجهیزات ژنتیکی DNA ویژه تشخیص هویت شهدا در کشور خبر داد.

 نماینده صلیب سرخ

جاد اقبال روز دوشنبه در حاشیه آیین استقبال از ورود شهدای گمنام دفاع مقدس از مرز شلمچه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تشخیص هویت شهدا از طریق DNA بین دو موسسه ژنتیک کوثر و نور در حال انجام است و دو طرف ایرانی و عراقی مشغول فعالیت هستند.

وی سطح همکاری دو طرف عراقی و ایرانی را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود:جمهوری اسلامی ایران و عراق و صلیب سرخ، تعامل بسیاری خوبی دارند و تفحص به خصوص در این مرحله که بیشترین تعداد را داشته، به خوبی انجام شده است.

نماینده صلیب سرخ در بصره عراق نیز در این خصوص گفت:این بیشترین عملیات تفحص مشترک در طول دوران تفحص بوده است.

'هیفاء سعد' اظهار داشت:از تعداد 270 شهید تفحص شده، 172 شهید معلوم الهویه با اسم و مشخصات معلوم هستند و مابقی نیز به تشخیص هویت نیاز دارند.

وی افزود: بیشترین تعداد تفحص شدگان در مناطق فاو، مجنون و زبیدات در منطقه میسان با نظارت و حضور نمایندگان صلیب سرخ، وزارت حقوق و انسان عراق بوده است.

به گزارش ایرنا، پیکرهای مطهر 270 شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در ماه پر خیر و برکت رجب از سوی اعضای قرارگاه تفحص شهیدان در خاک عراق کشف شده اند، امروز دوشنبه از مرز بین المللی شلمچه به آغوش وطن بازگشتند.

کد خبر 295452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha