همشهری آنلاین: مهندسانی که در سال ۱۹۸۱ درحدود ۴.۳ میلیارد پروتوکل اینترنت نسخه چهار یا IPv۴ را ایجاد کردند این تصور را داشتند که تعداد ایجاد شده برای مدتی بسیار طولانی برای رفع نیازهای کاربران کافی خواهد‌بود، اما اکنون تنها ۳.۴ میلیون آدرس دیگر باقی مانده‌است.

آی پی

براساس گزارش Cnet، اكنون به نظر مي‌آيد اين مخزن بسيار بزرگ، 4.3 ميليارد آدرس IP، در آستانه پايان يافتن است زيرا مركز ثبت ارقام اينترنتي آمريكا،‌ARIN، كه محاسبه كد‌هاي عددي را به عهده دارد، اعلام كرد تنها 3.4 ميليون آدرس IP ديگر باقي مانده‌است و اين ذخيره تا فصل تابستان به پايان خواهد‌رسيد.

شركت‌هاي بزرگي از قبيل آمازون و مايكروسافت در تلاشند تا بيشترين تعداد ممكن از حجم باقي‌مانده را به دست بياورند، اما شركت‌هايي از قبيل فيس‌بوك نيز تصميم گرفته‌اند تا دل را به دريا زده و خود را به سيستم جديد‌تر IPv6 مهاجرت كنند.

تابستان 2015 زمان واقعي پايان يافتن كلي IPv4 نيست، زيرا پيش از آن در سال 2011 ذخيره آدرس‌هاي IP آسيا و سال پس از آن نيز ذخيره اروپايي‌ها به پايان رسيد.

از سويي ديگر، ظرفيت سيستم IPv6 بسيار خيره‌كننده‌است، اين سيستم گنجايش 340 آندسيليون (رقم 340 با 36 صفر) آدرس IP را دارد. به نظر مي‌آيد اصلي‌ترين مانع براي به‌روزرساني سيستم‌ها به IPv6، هزينه‌ها است نه مقاومت شركت‌ها در برابر تغيير، زيرا مهاجرت يك شركت به اين سيستم هزينه‌اي برابر هفت درصد از بودجه سالانه بخش IT شركت را دربر خواهد داشت.

کد خبر 295262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha