همشهری آنلاین: گروه ایرباس اروپا قصد دارد برای شرکت خصوصی OneWeb که مالکیت آن را در اختیار دارد، ۹۰۰ ماهواره را طراحی و تولید کند تا با کمک آنها امکان دسترسی میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان را به اینترنت فضایی با سرعت بالا فراهم آورد.

براساس گزارش NBC، درحدود 700 ماهواره كه هريك وزني كمتر از 150 كيلوگرم دارند، تا سال 2018 وارد مدار زمين خواهند‌شد و 200 ماهواره ديگر به عنوان ماهواره‌هاي يدكي در انتظار زمان جايگزيني خواهند‌ماند.

به گفته گرگ ويلر بنيانگذار شركت OneWeb و مدير اجرايي پروژه، اين پروژه كه بخشي از بودجه آن توسط گروه ويرجين ريچارد برنسون و بخش ديگر آن توسط كالكام، شركت سازنده تراشه‌هاي رايانه‌اي تامين شده‌است، هزينه‌اي بين 1.5 تا دو ميليارد دلار خواهد‌داشت.

بخش دفاعي و فضايي ايرباس ساخت 10 ماهواره اول را در مجتمع خود در تولوس فرانسه به عهده گرفته‌است و پس از آن توليد ماهواره‌ها به منطقه‌اي نامشخص در آمريكا انتقال خواهد‌يافت.

تعدادي از ماهواره‌هاي اين شركت توسط شركت فضايي برنسون، ويرجين گلكتيك به مدار زمين پرتاب خواهند‌شد، شركتي كه درحال راكت‌هاي ماهواره‌اي كوچك و كم‌هزينه و فضاپيماهاي مسافرتي است.

شركت آمريكايي اسپيس‌ايكس نيز درحال بررسي پروژه اينترنت ماهواره‌اي جهاني است كه بودجه يك ميليارد دلاري آن توسط شركت‌هاي گوگل و فيدليتي تامين خواهد‌شد.

کد خبر 298268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha