سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرش دستباف ایرانی با همکاری شرکت‌های بزرگ بین المللی شناسنامه دار می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان این مطلب گفت: شناسنامه‌دار کردن فرش دستباف ایرانی، طرحی حاکمیتی است که با همکاری شرکت های بزرگ بازرسی بین المللی انجام می‌شود و برای این فرش‌ها گواهی اصالت صادر خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مرتضی فرجی روز سه‌شنبه 30 مرداد 86 در نشستی خبری با بیان اینکه طرح شناسنامه دار کردن فرش های دستباف قابل واگذاری به اشخاص نیست، افزود: بر اساس همکاری مرکز ملی فرش ایران با مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات طرح صدور شناسنامه فرش بر مبنای خود اظهاری شرکت‌های تولید فرش دستباف اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اما برای کنترل بیشتر کیفیت فرش، توافقنامه همکاری با شرکت‌های بزرگ بازرسی بین المللی مبادله شده است.

معاون وزیر بازرگانی افزود: در شناسنامه فعلی فرش دستباف که در مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات صادر می شود، فرد متقاضی تعهد می‌دهد اطلاعات ارائه شده در خصوص نوع و کیفیت فرش ، واقعی باشد و اگر خلاف آن ثابت شود باید پاسخگوی تبعات آن باشد.

فرجی گفت: با حضور شرکت‌های بازرسی بین المللی که حداکثر تا دو ماه آینده کار خود را آغاز می کنند نظارت کامل بر کیفیت فرش دست بافت صورت خواهد.
گرفت.

وی با اشاره به انتقادهای مطرح شده در خصوص حضور نداشتن تولیدکنندگان فرش ایران در طرح جایزه سرآمدی کشورهای مسلمان گفت: علت آن همکاری نکردن اتاق بازرگانی ایران در اطلاع رسانی به مرکز ملی فرش ایران است و کسانی که غفلت کرده اند باید پاسخگو باشند.

فرجی افزود: فرش ایرانی با کیفیت فوق العاده خود توانسته است جایزه های متعدد بین المللی را از آن خود کند که از جمله آنها اختصاص 6 جایزه از 10 جایزه ارائه شده در نمایشگاه دموتکس آلمان است.

کد خبر 29471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز