سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

هفت فنجان قهوه، دختر نوجوان را راهی بیمارستان کرد.

 یک دختر نوجوان انگلیسی به دلیل نوشیدن چندین فنجان قهوه اسپرسوی حاوی کافئین بسیار بالا،‌ به بیمارستان منتقل شد.

 قهوه اسپرسو، بسیار قوی و دارای میزان بالایی از کافئین بوده و میزان تأثیر آن در حد قهوه ترک است.

 یاسمین ولز 17 ساله که پس از پایان تحصیلات دبیرستانی خود در یک قهوه‌خانه کوچک متعلق به خانواده‌اش، به عنوان گارسون کار می‌کرد به دلیل نوشیدن میزان زیادی از قهوه، هفته گذشته به بیمارستان انتقال داده شد.

یاسمین که ساکن استنلی در استان درهام، شمال بریتانیا است، ‌در گفت‌و‌گو با رسانه‌های گروهی این کشور گفت: شب حادثه فقط پنج ساعت خوابیدم. اما لازم بود که کارم را ساعت هشت صبح شروع کنم. برای اینکه به طور کامل خواب از کله‌ام بپرد، یک فنجان قهوه اسپرسو «ترکیبی» خوردم که معادل دو جرعه از یک فنجان قهوه اسپرسوی عادی است. قهوه اثر خود را گذاشت. اما من دوباره و پس از مدتی کوتاه، ‌فنجانی دیگر نوشیدم.

 تا نزدیک شدن وقت ناهار، یاسمین هفت فنجان قهوه اسپرسوی ترکیبی را سر کشیده بود. اما ساعتی نگذشته بود که اولین عارضه‌های زیاده روی در نوشیدن قهوه شروع به ظاهر شدن کرد.

 یاسمین می‌گوید: احساس می‌کردم فشار زیادی به اعصاب و رگ‌هایم وارد می‌شود. همان لحظه در حضور مشتریان قهوه‌خانه شروع به گریه کردن کردم. به یک باره روحیه‌ام بسیار خراب شد و نوعی افسردگی بر من مستولی شد.

 به همین خاطر هم، ‌پدرش او را به منزل فرستاد. در منزل دمای بدنش بسیار بالا رفت و دچار مشکل تنفسی شد.

 خود یاسمین می‌گوید: تپش قلبم بسیار شدید شده بود و به نظر می‌رسید که دارم دچار شوک شدیدی می‌شوم. یاسمین پس از این ماجرا،‌ به سرعت به بیمارستان دانشگاهی در درهام شمالی منتقل شد. پزشکان بیمارستان تشخیص دادند که حال وی تحت تأثیر استفاده زیاد از قهوه این‌گونه شده است.

 به رغم مرخص شدن یاسمین از بیمارستان بعد از سه ساعت،‌ با این حال عوارض جانبی این مسئله او را دوباره اسیر خود کرد که تا چند روز ادامه داشت.

پزشکان بریتانیایی تاکید می‌کنند که قهوه باید در حد و اندازه معقول و مناسب استفاده شود و اینکه روزانه بیشتر از 4 یا 5 فنجان قهوه نوشیده نشود. بنا بر دلایل آنان،‌نباید میزان قهوه استفاده شده در روز بیشتر از 450 میلی‌گرم باشد یعنی چیزی معادل 4 فنجان قهوه بسیار خفیف یا 8 فنجان چای یا 8 تکه شکلات یا 6 شیشه نوشابه گازدار.

همشهری امارات

کد خبر 29455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز