همشهری آنلاین: نیکلا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند، برنده غیرمنتظره انتخابات سراسری بریتانیا در اسکاتلند می‌گوید آرای بالا و بدست آمده حزب متبوعش را در مخالفت علیه دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و سیاستهای سختگیرانه اقتصادی دولت بریتانیا سرمایه گذای خواهد کرد.

Nicola Sturgeon

به گزارش يورونيوز او از معدود رهبران احزابی بود که در یک گفتگوی تلویزیونی پیش از اعلام قطعی نتایج شرکت کرد. وی در آستانه یک پیروزی تاریخی قرار گرفته است. حزب متبوع او توانست ۵۸ کرسی از ۵۹ کرسی اسکاتلند در مجلس را از آن خود کند.

نیکلا استورجن می‌گوید: "نتایج انتخابات نشان می‌دهد که اکثریتی قدرتمند در مقابل دولت دیوید کامرون قرار گرفته است. آماده‌ایم تا دیوید کامرون را از شماره 10 دانینیگ استرییت بیرون برانیم. اگر این اتفاق نیفتد بدلیل اینکه حزب کارگر توانایی قانع کردن رای دهندگان را نداشته است و نتوانسته اروپا را از دست دولت محافظه کار دیوید کامرون نجات دهد، همچنان امیدوار خواهم بود که دیوید کامرون برای باری دیگر دست کم نخست وزیری را بدست نیاورده باشد."

uk election

حزب ملی بریتانیا در این انتخابات سرمایه گذاری زیادی روی افراد جوان کرد. مثل مری بلک، که در ۲۰ سالگی در مقام دانشجوی دانشگاه ادینبورگ، توانسته است یکی از مهمترین رهبران حزب کارگر در اسکاتلند را پشت سر بگذارد و از او پیشی بگیرد. پیروزی تاریخی او نماد آغاز یک فصل مهم در سیاست بریتانیا خواهد بود.

کد خبر 294416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha