همشهری آنلاین: اقتصاد، بهداشت و مهاجرت موضوعاتی هستند که هر دو حزب محافظه کار و کارگر تقریبا به صورت یکسان در موردشان اظهار نظر کرده‌اند

uk election

و در این زمینه هیچکدام نسبت به دیگری برتری ندارد. برای جذب آرای کسانی که دارای وابستگی‌های سیاسی میانه هستند، هر دو حزب پیشنهادهای مشابهی ارائه می‌کنند.

به گزارش يورونيوز هر دو حزب بر کاهش کسری بودجه که معادل ۵.۷ درصد تولید ناخالص داخلی است تاکید دارند. تنها تفاوت نگاه این دو حزب در چگونگی کاهش کسری بودجه است. حزب کارگر بر روش گام به گام و حزب محافظه کار خواستار برطرف کردن کسری بودجه تا سال ۲۰۱۸ میلادی است.

حزب محافظه کار بر کاهش هزینه‌های دولت تا سقف ۱۶ میلیارد یورو تاکید دارد که بخشی از این پول صرفه جویی شده، صرف پشتیبانی مالی از حدود ۳ میلیون دوره های کار آموزی می شود. حزب کارگر خواهان بهبودبخشی مزایای اجتماعیست و بالا بردن حقوق کارگران را به بیش از ۱۱ یورو در ساعت وعده داده است.

خدمات بهداشت همگانی دغدغه اساسی رای دهندگان در بریتانیا است. حزب محافظه کار بدون آنکه منابع تامین مالی خود را تشریح کند پیشنهاد سرمایه گذاری سالانه حدود ۱۱ میلیارد یورو را در بخش بهداشت تا سال ۲۰۲۰ داده است. حزب کارگر نیز قول سرمایه گذاری سالانه بیش از ۱۳ میلیارد یورو را از بخش مالیات داده است.

مهاجرت از دیگر کشورهای اروپایی به بریتانیا بخصوص در بخش‌هایی که خدمات همگانی پاسخگوی نیاز جمعیت نیست باعث نگرانی است. حزب محافظه کار در نظر دارد تا مهاجرانی را که در مدت ۶ ماه کار پیدا نکرده‌اند از بریتانیا اخراج کند. از سوی دیگر حزب محافظه کار خواهان دستیابی پناهجویان به مزایای اجتماعی پس از ۴ سال اقامت در بریتانیا و حزب کارگر خواهان نگه داشتن این زمان برای دو سال است.

هر دو حزب خواهان بازبینی روابط بریتانیا با اتحادیه اروپا هستند با این تفاوت عمده که حزب محافظه کار، شعار خروج از اتحادیه اروپا را سر می دهد و خواهان برگزاری همه پرسی در سال ۲۰۱۷ درباره ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپاست، اما حزب کارگر ضمن طرفداری از ادامه عضویت این کشور در اتحادیه، خواهان نفوذ بیشتر لندن در معادلات اروپایی است.

کد خبر 294392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha