سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دور جدید اعتصاب رانندگان قطار در آلمان در مورد قطارهای مسافربری و باری آغاز شد که اختلالاتی جدی در خدمات شرکت راه آهن دولتی دویچه باهن به بار آورده است.

 دور جدید اعتصاب ها در آلمان آغاز شد

به گزارش ایرنا و به نقل از رسانه های آلمانی، این اعتصابات که یک هفته طول خواهد کشید و هشتمین دور اعتصابات راهبران قطار در 11 ماه گذشته است، روز سه شنبه ساعت 2 بامداد به وقت محلی شروع شد.

این دور از اعتصابات به دنبال شکست در مذاکرات بر سر دستمزدها و شرایط کار بین اتحادیه رانندگان قطار(GDL) و دویچه باهن (DB) شرکت کارپرداز راه آهن آلمان برگزار می شود.

اتحادیه رانندگان قطار که نمایندگی حدود بیست هزار نفر از تقریبا دویست هزارنفر کارکنان شرکت راه آهن دویچه باهن را تشکیل می دهد، بخش کوچکتری از دو اتحادیه مهم رانندگان قطار در آلمان محسوب می شود که خواستار پنج درصد افزایش دستمزد و یک ساعت کار کمتر در هفته است.

میلیون ها نفر در آلمان به دلیل سرعت بالای خطوط راه آهن این کشور که از نقاط مختلف آن می گذرد، به استفاده از خدمات این خطوط تکیه دارند.

حدود یک پنجم از حمل و نقل آلمان از طریق راه آهن انجام می شود. اقتصاد دانان تخمین زده اند اعتصاب یک هفته ای راه آهن می تواند در صورتی که خطوط جمع آوری بار به دلیل کمبود عرضه بسته شوند، هزینه ای بالغ بر 500 میلیون یورو در روز داشته باشد.

دور جدید اعتصاب رانندگان قطارهای باری نیز روز دوشنبه ساعت 3 بامداد به وقت محلی آغاز شد.

کد خبر 294204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha