یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت کانادایی اپلیکیشنی طراحی کرده که لقب «اینستاگرام پزشکان» را گرفته و به محلی برای اشتراک و تبادل تصاویر پزشکی تبدیل شده‌است.

به گزارش گاردین، اپلیکیشن Figure 1 برای اندروید و آیفون اجازه اشتراک تصاویر بیماریهای و جراحتها توسط پزشکان را میدهد. کاربران این شبکه اجتماعی از آن برای تبادل اطلاعات در زمینه بیماریها استفاده میکنند.

سازندگان این اپلیکیشن که خودشان از اعضای جامعه پزشکی هستند میگویند ایده این اپلیکیشن از کاری که اکثر پزشکان قبل از تولد Figure 1 انجام میدادند گرفته شده بود. دکتر جاشوا لندی یکی از بنیان گذاران این اپلیکیشن میگوید در ایالات متحده بیش از ۱۰ هزار پیام حاوی اطلاعات بیماریها در شبکههای اجتماعی بین پزشکان رد و بدل میشود.

وی میگوید پزشکان همیشه از ابزارهای ارتباطی مثل پیجرها و تلفنهای همراه برای اشتراک اطلاعات استفاده میکردهاند اکنون ما قصد داریم با اشتراک تصاویر مربوط به بیماریها و با در نظر داشتن حریم خصوصی بیماران و آموزش امکان دیده شدن بیشتر پروندههای پزشکی را فراهم کنیم.

این اپلیکیشن از نظر تجربه و رابط کاربری شباهت زیادی به اپلیکیشن اشتراک عکس اینستاگرام دارد. تصاویر بعد از آپلود شدن به داخل فید کاربرانی که شما را دنبال میکنند وارد میشود. به جای دکمه لایک یک دکمه بوکمارک وجود دارد که باعث میشود بعداً بتوانید به عکسهای مورد علاقه خود سر بزنید. البته روند آپلود کردن عکس به راحتی اینستاگرام نیست. کاربران موظفند قواعد زیادی از جمله حذف کردن چهره یا اطلاعات فاش کننده هویت بیمار را قبل از آپلود عکس حذف کنند.

هر کس میتواند به اشتراک این شبکه اجتماعی دربیاید ولی تنها پزشکان میتوانند به عنوان کاربر مورد تایید شناخته شوند. در اینستاگرام و توییتر نیز نمایه کاربران رسمی نظیر بازیگران و هنرمندان با یک تیک سبز رنگ مشخص میشوند.

کد خبر 293949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha