همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: هر زمان که اسمی از راهیان نور به گوش می‌رسد باید فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در ذهنمان تجلی یابد و راهیان نور تجلی دفاع از دستاورد های انقلاب اسلامی است.

راهیان نور

به گزارش ایسنا، فیض‌الله محمدزاده ضمن تبریک ایام ماه رجب اظهار کرد: هر برنامه فرهنگی‌ای که در امتداد راهیان نور و غنابخشی آن باشد نقطه قوت راهیان نور است؛ به عنوان مثال برگزاری برنامه‌های رزمی فرهنگی، تدوین کتب، جمع‌آوری دلنوشته زائران، مستندسازی رسانه‌ای راهیان نور و هر کاری که باعث اشاعه راهیان نور شود از جمله نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس سبب صدور انقلاب ما به کشورهای دیگر شده است، افزود: اگر امروز یمن استراتژی و راهبرد خود را در صبر و مقاومت می‌بیند و خود را با ایران مقایسه می‌کند به دلیل مجاهدت و ایستادگی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس است چرا که ایران در هشت سال دفاع مقدس در برابر ابرقدرت‌های جهان ایستادگی کرد و کشورهای دیگر نیز با دیدن این مقاومت و ایستادگی آن را الگو می‌کنند.

محمدزاده ادامه داد: راهیان نور یک فرهنگ است و هر چقدر این فرهنگ (فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت) را به جامعه بشناسانیم باز هم جای کار وجود دارد.

برای عمق بخشی فرهنگ دفاع مقدس در میان جوانان و نوجوانان و کیفی و کمی سازی برنامه‌های فرهنگی راهیان نور خصوصا جذب، آموزش و بکارگیری خادمین دانش‌آموزی در جشنواره ملی سرزمین نور و باروت خیس و فضاسازی و تبلیغات دیداری، شنیداری و نوشتاری تلاش بیشتری شود.

وی در مورد برنامه اردوگاه‌های متمرکز کشوری اضافه کرد: اجرای جلسات حلقه‌های صالحین، تلاوت زیارت عاشورا، جزء خوانی قرآن کریم، اجرای مراسم‌های مذهبی و اعیاد ملی و مسابقات ورزشی، زیارت قبور شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا از جمله برنامه‌های معاونت فرهنگی سازمان اردویی و راهیان نور بسیج است.

وی،تدفین شهدای گمنام در اردوگاه‌های فرهنگی تربیتی سازمان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: مردم از تمام اقشار برای زیارت قبور شهدا در این مکان‌ها حاضر می شوند، همچنین این نقاط به مکانی برای اجرای برنامه های فرهنگی تبدیل شده است.

کد خبر 293719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha