یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای نظامی اسراییلی در جریان حمله شب یکشنبه‌ به نوار غزه یک فلسطینی را شهید و چهار تن دیگر را زخمی کردند.

خبرگزاری اتریش گزارش کرد، بنا به اعلام منابع بیمارستانی فردی که به شهادت رسیده، از اعضای حماس بوده است. فیلمبردار رویتر، یکی از کارمندان شبکه تلویزیونی دوبی و یک زن و یک کودک در جریان این حمله مجروح شده‌اند.

هواپیمای اسراییلی در جریان این حمله به سوی دو گروه از مردم راکت شلیک کرد که در جریان یکی از این شلیک‌ها خودرویی هدف قرار گرفت که جمعی از فیلمبرداران رسانه‌ها در آن بودند.

رسانه‌های اسراییلی تصریح کرده‌اند که خودرو خبرنگاران به وضوح علامتی مشخص را داشته و به همین دلیل باید تحقیقاتی درباره چرایی حمله به این خودرو صورت بگیرد.

منابع بیمارستانی اعلام کردند که فلسطینی که در جریان این حمله شهید شده، 25 سال سن داشته و راکت اسراییلی عامل به شهادت رسیدن او بوده است.

 


مقامات امنیتی فلسطین نیز اعلام کردند که در زمان وقوع این حمله تانک‌ها و خودروهای زرهی اسراییلی به بخش شرقی شهر غزه وارد شده بودند و همچنین این عملیات نظامی با هواپیماهای بدون سرنشین و بالگرد حمایت می‌شده است.
علاوه بر این، سربازان اسراییلی در نابلس واقع در غرب اردن یک نوجوان 16 ساله فلسطینی را به شهادت رساندند و پنج تن دیگر را زخمی کردند. نیروهای نظامی اسراییلی ادعا کردند که این نوجوان روز یکشنبه گذشته ماده‌ای انفجاری را به سوی سربازان این رژیم پرتاب کرده بوده است.

کد خبر 2936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز